1

Onderwerp: Een hoog kapsel, hoe?

Hoi hoi,

Ik zie vaak van die mooie hoge taarten maar ik heb geen idee hoe ik dat kan maken.
Ik heb laatst bakpapier langs de vorm gezet maar dan blijft het mengsel toch precies op het randje van de bakvorm hangen en rijst hij in het midden wel helemaal omhoog, waardoor je dus een grote bol in het midden krijgt... :-(
Alle tips zijn welkom!

Groetjes Natascha

2

Re: Een hoog kapsel, hoe?

Gewoon wat voller doen
en laat je de gradens van je oven oplopen?

3

ik lees ook even mee

May the cakes be ever in your flavor!

Als je hoge taarten wil bakken heb je hoge vormen nodig.
Hondenvoer bakken van RVS zijn uitstekend geschikt.
Als je dikkere kapsels wil bakken moet je ook kouder bakken en dus langer.

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Je kunt ook gewoon in je pannen bakken, als er maar geen plastic aan zit!
Gisteren nog gedaan, lekker hoog geworden!

6

Als je beslag in de vorm doet en goed naar de zijkant en hoeken duwt, zodat je in het midden een kuil hebt, dan wordt het kapsel niet zo heel erg bol.

Groetjes, Elly

7 Laatst bewerkt door Spices (16-10-2009 10:34)

Mijn kapsels zijn altijd rond de 10 cm hoog en ik doe niet bakken in pannen of hondenvoer bakken :/  ik doe mijn bak blikken gewoon verhogen met bak papier :Y en meer beslag gebruiken, ik heb ook bakblikken van 10cm maar lang niet al mijn bakblikken zijn zo hoog :nooo dus ik doe ze gewoon verhogen als ik mijn kapsel of cake hoog wil hebben :thumb:

Ohh vergeten om te zeggen om de bult te voorkomen doe ik mijn beslag glad strijken en de bak blik en paar keer op de aanrecht tikken (meer om de lucht bellen uit te halen) maar ook om de beslag in de hoeken te krijgen :rolleyes: en dan bak ik mijn kapsel op 160 graden hetelucht oven voor 35 minuten en als het een grote taart is gaat het  50 min de oven in
Als de taart klaar is dan moet je die gelijk omkeren op de koel rek ( dit helpt ook om de bult te verminderen ;) ) heb je toch een beetje en bult dan dit eraf snijden en opeten met en kopje koffie erbij :9 en jaaa  dat mag O-)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

8

Spices schreef:

Mijn kapsels zijn altijd rond de 10 cm hoog en ik doe niet bakken in pannen of hondenvoer bakken :/  ik doe mijn bak blikken gewoon verhogen met bak papier :Y en meer beslag gebruiken, ik heb ook bakblikken van 10cm maar lang niet al mijn bakblikken zijn zo hoog :nooo dus ik doe ze gewoon verhogen als ik mijn kapsel of cake hoog wil hebben :thumb:

Zo doe ik het dus ook! Gewoon m'n springvorm ophogen met bakpapier en de kapsels worden echt super hoog!

9

Elly67 schreef:

Als je beslag in de vorm doet en goed naar de zijkant en hoeken duwt, zodat je in het midden een kuil hebt, dan wordt het kapsel niet zo heel erg bol.

bedankt voor de tip

Lekker feestelijk rond.....

10

InekeGoe schreef:

Je kunt ook gewoon in je pannen bakken, als er maar geen plastic aan zit!
Gisteren nog gedaan, lekker hoog geworden!

goh dat ik daar nog niet aan gedacht heb ...
Goed idee, ga ik ook proberen.

Pluk de dag !!!

11

Super tips! Dank je wel allemaal!

12

Bij mij helpt het om de mix te gebruiken ipv een gewoon recept. Voordeel vind ik dat hij minder droog is en lekkerder. Sinds ik het geprobeerd heb ben ik verkocht en heb ik ook hoge kapsels..

Groetjes Marlies

13

Even een hele makkelijke oplossing....
Bak meerdere kapsels, en stapel deze.
Bij een banketbakker bakken ze ook geen superhoge kapsels die ze dan tig x doorsnijden. Ze bakken grote 'dunne' plakken biscuit en snijden daar dan ringen uit die ze stapelen.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

14

Hondevoerbakken? Ik heb zelf geen hond, maar lopen die niet taps toe naar beneden? Vind ik niet zo mooi voor een taartje :nooo

Ik heb verder trouwens geen tips toe te voegen aan wat er al gezegd is :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

15

Hoe krijg je een hoger kapsel? Door gewoon meer beslag te gebruiken?
Heb het beslag op basis van 5 eieren gemaakt. Zou dus hetzelfde beslag kunnen maken maar dan met b.v 7 eieren? Hoef je alleen het basisprodukt maar met 7 te vermenigvuldigen.

16

Dames,

Ik sta op het punt om een taartpan te bestellen. Ik vind hoge kapsels ook mooi en ik gebruik nu gewoon een standaard ding van de Blokker. Nu zie ik dat je ze in 7,5 en 10 cm hoog hebt. Wat zouden jullie kopen?