1

Onderwerp: Net genoeg of veels te veel

Vreselijk...moet voor vrijdag een bruidstaart maken voor 40 personen....da's natuurlijk niet vreselijk, maar zit te worstelen met de groottes van de taarten.

Ik wil percee 4 hoog. Nou wilde ik in eerste instantie 25, 20, 15 en 10, maar dat is een echte krappe 40 stukken. 30, 25, 20 en 15 is weer veels te veel.....

Wie weet het???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Net genoeg of veels te veel

Uhmm tsja, lastig :P Ik maak voor zaterdag een taart van 25, 20 en 15cm voor ongeveer 35 personen. Eigenlijk dus de keuze tussen: net aan genoeg taart, of teveel taart?

Groetjes Laura!

3

Is onderste een dummy een optie??

Groetjes Sandra

4

Bryan schreef:

Is onderste een dummy een optie??

Dan heb ik nog veel te veel, dan zou de dummie dus 35 moeten zijn, heb ik nog 3 taarten van 30, 25 en 20 (ruim 50 stukken). Dan zou ik er een dummie tussen moeten zetten...maar vind dat een beetje stom.... "Ja sorry, haal de middelste er maar gewoon tussenuit straks...da's een nepper..." "D

5

Ik snap je probleem, daarom heb ik ook de tussenmaten gekocht... Kan je alle kanten op (dus bijvoorbeeld 22,5, 17,5 etc.) Maar ja, je woont hier niet echt in de buurt ;)

Normaal gesproken zou ik zeggen: doe de bovenste als meeneem/invries taartje, maar dan nog is het wel erg veel.
Ik bak meestal taarten van 10 cm hoog (dus met vulling nog iets hoger), en dan zou ik het z

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

Ik snap je probleem, daarom heb ik ook de tussenmaten gekocht... Kan je alle kanten op (dus bijvoorbeeld 22,5, 17,5 etc.) Maar ja, je woont hier niet echt in de buurt ;)

Normaal gesproken zou ik zeggen: doe de bovenste als meeneem/invries taartje, maar dan nog is het wel erg veel.
Ik bak meestal taarten van 10 cm hoog (dus met vulling nog iets hoger), en dan zou ik het z

7

of je doet de grootste maat, en de bovenste een dummy. lastig hoor!

8

Kadohke schreef:
mascha schreef:

9

Ik had zelfs een keer dat een bruid zei dat een ander wel een 3 laagse taart van zoveel personen maakte, namelijk die en die maten...
Bleek dat het dezelfde maten waren, alleen iemand anders verkocht het als 40 stukjes en ik als 35 (ofzoiets)... :D

Ik weet het nu zeker, gewoon voor de kleinste maat gaan, er zijn altijd mensen die niet hoeven ook nog, en zelfs als ze 40 stukjes nodig hebben moeten ze uitkomen! :)

10

Het zijn kleine stukjes die ze moeten snijden, het is geen hoofdmaaltijd, je hoort vaker dat het te veel is dan dat het te kort is. Maar............ ik zou zelf gewoon de grootste maat nemen :lol: Omdat ik toch bang zou zijn te kort te hebben...
Ik heb ook een keer gehad dat ik perse 5-hoog wilde doen, dat stond veel mooier, heb ook gemaild dat hij hoger werd, maar dat ik daar niks voor rekende omdat het mijn eigen keuze was. (ze wilden het wel betalen trouwens). Dan maar te veel, taart komt altijd wel op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

mascha schreef:

Ik had zelfs een keer dat een bruid zei dat een ander wel een 3 laagse taart van zoveel personen maakte, namelijk die en die maten...
Bleek dat het dezelfde maten waren, alleen iemand anders verkocht het als 40 stukjes en ik als 35 (ofzoiets)... :D

Ik weet het nu zeker, gewoon voor de kleinste maat gaan, er zijn altijd mensen die niet hoeven ook nog, en zelfs als ze 40 stukjes nodig hebben moeten ze uitkomen! :)

Knuf!!!

12

dames...

zie hier...

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

15+20+25 is bij mij al 43 stukken :) en ben toch

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

14

tipsytaartje schreef:

dames...

zie hier...

[move]---> bakken&vullen

.... ik ben gemoved ..... http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000203F5.gif ... http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020344.gif

15

en als je nou de kleinste maat neemt en dan een snijtaart in de keuken zet.....?

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

16

hihi, 'k mag hopen voor Katja dat de taart inmiddels gebakken zijn...
Wat niet wegneemt dat jouw idee ook best een oplossing kan zijn!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

17

Ga idd voor de kleinste optie... Was inderdaad een idee...maar ja....aan de ene kant...als de klant ECHT maar 40 stukjes wil....moet ik me dan extra moeite gaan doen voor het geval het te weinig is. 40 stukjes krijgen ze er wel uit (maar ook niet veel meer :D)

18

Hallo dames,

Sorry dat ik misschien een stomme vraag stel maar hoe rekenen jullie de aantal stukjes uit?

Ik zie dat jullie over 40 stukjes hebben en 5x5 enz....

Kunnen jullie dat aub uitleggen.

Alvast bedankt.

19

Een stukje taart is 5x5 cm (klein), 5x6cm (medium) of 6x6 cm (groot). Dat is tenminste een maat die veel dames hier aanhouden.

De oppervlakte daarvan is resp. 25cm, 30cm en 36cm.

Vervolgens deel je de oppervlakte van de taart door de oppervlakte van het gewenste maat stukje.
Oppervlakte van een vierkante of rechthoekige taart: lengte x breedte
Oppervlakte van een ronde taart is een formuli voor. (? x r

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Nou nou nou zeg, laatste keer dat ik statistiek heb gehad was 8 jaar geleden op het HBO... en statistiek was ook niet mijn sterkste vak.

Is er geen makkelijkere uitleg voor de ronde taart?

21

Kadohke schreef:

Ga idd voor de kleinste optie... Was inderdaad een idee...maar ja....aan de ene kant...als de klant ECHT maar 40 stukjes wil....moet ik me dan extra moeite gaan doen voor het geval het te weinig is. 40 stukjes krijgen ze er wel uit (maar ook niet veel meer :D)

Ik had laatst ook dat probleem en heb gewoon een 15 cm taartje erbij gegeven als snij taartje in de keuken.

achteraf was hij niet nodig, maar weet je wel zeker dat je goed zit.

22 Laatst bewerkt door Miss Pebble (23-10-2009 09:45)

Marianne schreef:

Een stukje taart is 5x5 cm (klein), 5x6cm (medium) of 6x6 cm (groot). Dat is tenminste een maat die veel dames hier aanhouden.

De oppervlakte daarvan is resp. 25cm, 30cm en 36cm.

Vervolgens deel je de oppervlakte van de taart door de oppervlakte van het gewenste maat stukje.
Oppervlakte van een vierkante of rechthoekige taart: lengte x breedte
Oppervlakte van een ronde taart is een formuli voor. (? x r

23

:think: Ik denk toch dat ik dan maar voor het schema ga.... :D

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Net genoeg of veels te veel