1

Onderwerp: zwarte marsefond

Ik bekleed mijn taarten altijd met een 1:1 mix van marsepein en fondant, gewoon omdat ik het lekkerder vind en lekker vind werken.
Nu moet ik een zwarte taart bekleden en moet dus zwarte fondant hebben en marsepein. Zijn er dames die mij kunnen vertellen welke fondant en welke marsepein ik dan het beste kan nemen om deze te mengen. (Haal normaal mijn marsefond bij de bakker maar die hebben geen zwart).

2

Re: zwarte marsefond

eerst cacao poeder er in mengen dan de kleur zwart. Dan krijg je em helemaal zwart. Moet wel een paar uur liggen zodat de kleur kan zetten. Smaakt wel een beetje naar chocolade maar anders is het bijna onmogelijk om een witte massa helemaal zwart te krijgen.

Beste is wel om beide gekleurt te kopen en dan te mengen. Weet niet waar je van plan bent om te het te kopen maar hier in de hebshop hebben ze toch zwarte marsepein en fondant??

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3 Laatst bewerkt door linda1 (06-10-2009 20:14)

Lady_Sharon schreef:

Beste is wel om beide gekleurt te kopen en dan te mengen. Weet niet waar je van plan bent om te het te kopen maar hier in de hebshop hebben ze toch zwarte marsepein en fondant??

Ja daar zat ik ook al aan te denken, als ik kleine beetjes zwart moet hebben meng ik zwarte fondant met gewoon marsepein. Maar nu moet ik 2 taarten kompleet zwart bekleden.

Weet je misschien of de smaak van de zwarte marsepein en fondant goed is, meestal smaakt zwart een beetje apart, niet naar marsepein.

4

net ff getest voor je getest... je merk bijna niks van een smaak verschil.. nou ja iig dat vond vriendlief.

5

Ik maak zwart door 1 deel zwarte fondant te vermengen met 1 deel blanke marsepein en daar dan wat zwarte kleurstof door. Werkt hier erg goed moet ik zeggen.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Ik heb nog nooit marsefond gemaakt:) Dus smaak weet ik niet:)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Ik heb een keer zwarte marsefond gemaakt door een deel zwarte fondant van Bakels te gebruiken (voorgekleurd dus) en dat te mengen met een deel marsepein (de ongekleurde hier van de webshop) die ik zelf met Superblack van Americolor had gekleurd (en een nacht had laten liggen, zodat 'ie helemaal door en door zwart was).

Ging prima, smaakte ook goed.

8

Bedankt voor de reacties, ga idd zwarte fondant halen en gewoon met blanke marsepein mengen eventueel nog bijkleuren.

9

Lady_Sharon schreef:

eerst cacao poeder er in mengen dan de kleur zwart. Dan krijg je em helemaal zwart. Moet wel een paar uur liggen zodat de kleur kan zetten. Smaakt wel een beetje naar chocolade maar anders is het bijna onmogelijk om een witte massa helemaal zwart te krijgen.

Ik wil voor komend weekend een antraciet kleur maken. Met daarop zwarte bloemen. Misschien dat ik voor het contrast het ook nog wel iets lichter ga doen, Maar moet ik met het kleuren even ondervinden.
Maar nu mijn vraag, zal ik dan voor die antraciet ook eerst cacau gebruiken?
of dan juist niet?
Wil ook graag met marsefond gaan werken.

Groetjes Jesni