Onderwerp: Mooie foto van een rimpelige appel(taart)...
De Gooi- en Eemlander, de krant bij ons in Hilversum, heeft een wedstrijd uitgeschreven: Wie bakt de lekkerste appeltaart?
Ik vond het leuk om mee te doen, maar niet met een appeltaart, maar met een appeltaart
!
Maar deze appel had er zelf niet zo'n zin in, hij bestaat uit 2 halve Ikeabollen en bij het vullen en afsmeren begon 'ie te zakken tot een "Appel van Pisa"
. Met 2 handen zo in de botercreme de appel weer een beetje in model geduwd, maar met het bekleden stortte 'ie weer in elkaar. Op een gegegeven moment had ik 'de hoop taart' op zijn kop in een lap marsepein liggen en heb ik 'm zo goed en zo kwaad als het ging toch nog redelijk bekleed en weer omgedraaid. Maar er waren een aantal rimpels over die met geen duizend politie-agenten meer glad te smootheren waren...
Dus daarom maar een tak met vrolijke appelbloesem om de boel me te maskeren, in ieder geval aan de voorkant van de taart
!
Desondanks oogstte de taart al een hoop lof en bekijks bij het wegbrengen en op de foto van dit rimpelige appeltje lijkt het ook nog heel wat
!
De appel is gevuld met boerenjongensroom en gebakken vanille-appeltjes, en afgesmeerd met kaneelbotercreme.
De uitslag en het artikel in de krant volgt volgende week vrijdag!
Jozien heeft trouwens ook een hele gave taart ingeleverd, maar die post ze vast zelf wel
!
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"
Goed opgelost!