1

Onderwerp: sms lollies glutenvrij?

Hoi,

De vraag staat er al.
Mijn dochtertje viert zaterdag haar kinderfeestje en nu wil ik de bekende cc maken met lollies. :Y
Er zit een kindje bij met een glutenallergie,  nu krijg ik van zijn moeder al een glutenvrij cakeje, maar zijn die lollies dan wel glutenvrij?
En mmf dan?  Want daar wil mee gaan werken.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden,  want ik kon het niet vinden met de zoekfunctie. :S

Groetjes Yvonne

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

2

Re: sms lollies glutenvrij?

mmf is (volgens mij) wel glutenvrij! lollies, geen idee :nooo

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Als je hier even de ingredienten van de lollies neerzet, of even mailt kan ik kijken of ze glutenvrij zijn.

Mmf is wel glutenvrij.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik weet niet wat je in de lollies wilt doen, maar gluten zijn eiwitverbindingen die voorkomen in zetmeelrijke producten en dan mn granen (vooral tarwe).  MMF is naar mijn weten glutenvrij

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

De ingredienten zijn
dextrose
glucosestroop
voedingszuur( citroenzuur)
antiklontermiddelen (magnesiumstearaat, mono- en diglycerides van vetzuren)
maltodextrine
aroma's
kleurstoffen ( E101, E120, E133)

Heel wat dus,  er staat niet op dat het glutenvrij is.

Bedankt alvast

Groetjes

6

Nu ligt het er dus aan waarvan de dextrose en de maltodextrine gemaakt zijn(beide kunnen uit tarwe te zijn ontrokken) en hoe gevoelig het kindje is.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

De lollies van jip en janneke bij de hema zijn glutenvrij. Deze zien er hetzelfde uit alleen geen sms tekst.

8

Oh geweldig,  je bent een engel,  ga ze morgen meteen halen.
Dan weet ik tenminste zeker dat ze goed zijn.
Hij is nl echt supergevoelig  ervoor.

9

Oke, dan zou ik voor de zekerheid wel nakijken wat erop staat. Het mag nl al glutenvrij heten als het onder de norm valt. Mijn zoontje mag ze wel. Maar een ander kind zou ze eventueel niet mogen.
Misschien voor de zekerheid vragen aan de moeder van het kind.

10

doe ik morgenvroeg meteen.

11

:thumb:

12

in pricipe zijn maltodextrine en dextrose zijn eigenlijk dezelfde stoffen, het zijn monosachariden en dat betekend dat er geen gluten inzitten. Het enige gevaar dat je loopt is als er onzuiverheden in zouden zitten, maar dat komt in Nederland erg weinig voor. Je moet er dus op letten of de lollies in Nederland geproduceerd zijn.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

13

jolanda71 schreef:

Nu ligt het er dus aan waarvan de dextrose en de maltodextrine gemaakt zijn(beide kunnen uit tarwe te zijn ontrokken) en hoe gevoelig het kindje is.

Helemaal mee eens, het kan uit tarwe zijn gemaakt.
En omdat het dus "kan" zou ik voor de zekerheid de moeder vragen of ze kunnen.
Mijn zoontje mag ook een heleboel dingen niet. Inmiddels al wel weer wat meer, maar een half jaar terug op de peuterzaal kreeg hij een traktatie die volgens de moeder van de jarige zou kunnen. Ze had gekeken en het zou allergievrij moeten zijn. Dus ook de leidster en die moeder, Ja die mag je. Dus ik haal hem op.
Mijn zoontje helemaal blij, ik mag deze. Dus ik o oke. (want ja verbied het je kind dan maar is) Want hij mocht en mag nog steeds geen rode vruchten en citrus vruchten. En er zaten ook kleurstoffen in":grr: Dus en en. In ons geval word hij er niet ziek van, dus in dat opzicht minder erg. Maar met gluten kan dat wel.
Ik zou op safe gaan en overleggen met de moeder. En kan beter op voorhand, dan wanneer hij/zij het al in handen heeft.

Groeten en succes Jesni.