1

Onderwerp: Wat doe ik verkeerd?? HELP AUB

Heb vandaag voor het eerst (yeah) een biscuitbodem gemaakt. Uit zo'n kant en klaar zakje. Toen ik de taart doorsnee was hij perfect, maaaaaarrrrrrrrrr toen ik hem bekleed had en ik puntjes wilde snijden zag ik dat de onderkant (dus de bovenkant met bakken) nog een heeel klein beetje rauw was (nattig dus). heb ik iets verkeerd gedaan of volgende keer 5 min langer bakken, of heb ik iets verkeerd gedaan met afkoelen?

Wie oh wie herkent dit en heeft de tip..
Alvast bedankt..

Je zou toch denken dat de bovenkant van de taart als eerste gaar moet zijn. Of is dit het stukje wat een beetje ingezakt was na het bakken

Re: Wat doe ik verkeerd?? HELP AUB

Iets langer bakken  en misschien wat lager in de oven.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Hoe heb je 'm af laten koelen? Op een rooster of op een 'dichte' ondergrond.
Het beste is om 'm op een rooster te zetten, dan kan de warmte er aan alle kan?en uit wasemen. Als je 'm op een plaat oid zet kan de warmte er niet uit kan wordt 'ie ook klef.
Zelf bak ik altijd al langer (zo'n 15- 20%) dan in de schema's staat.

Groetjes, Marielle

4

Doen jullie na het bakken de taart gelijk uit het bakblik halen??

5

Ja even laten staan en dan op een rooster storten.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

6

Heb hetzelfde. Langer bakken werkt bij mij niet. Ik haal nu het bovenste laagje eraf. Het is bij mij echt alleen het bruine 'korstje' dat klef en natiig en niet gaar is. Als ik dat weg haal is probleem dus opgelost.

Afkoelen op een rooster ga ik eens proberen!

7

En als tipje: ik heb een anti spat deksel gekocht bij de Ikea en daar stort ik mijn taart op. En die staat dan op het rooster van de oven....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

8

ikbaktaartjes!! schreef:

Doen jullie na het bakken de taart gelijk uit het bakblik halen??

Ik stort de taart d

Groetjes, Marielle