1

Onderwerp: Siliconen molds uit de shop

Heeft iemand ervaring met de siliconen molds van de sneeuwpopjes of de rendiertjes uit de shop? Zit heel erg te twijfelen of ik ze aan ga schaffen namelijk. Ze zien er ontzettend leuk uit, maar ik weet niet of er makkelijk mee te werken is.
Hoor graag van iemand of het makkelijk is of niet..

Re: Siliconen molds uit de shop

Ik heb zelf de silicone molds van een baby, itty bity roses en KD small faces en vind ze echt heel makkelijk in gebruik!!
Je kunt ze als je ze gevuld hebt eventjes in de vriezer doen en dan duw je ze er later zo weer uit!!
Groetjes Darlene

3

Maar hoe doe je het dan met die verschillende kleurtjes zoals op de voorbeelden? Gewoon apart iedere keer een stukje erin drukken? Sorry, ben nog beginneling dus weet nog niet alles..

4

Ik denk niet dat je alle verschillende kleuren marsepein of fondant in de malletjes doet, maar alleen wit en deze later verft of dust.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij het meest logisch.
Misschien een betere tip van iemand met ervaring? ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Euh..en hoe doe je dat dan? dat dusten is zeker met een poederkwastje neem ik aan? en dan losjes eroverheen? En kun je daar dezelfde kleurtjes voor gebruiken als wanneer je normaal marspein e.d. mee kleurt, dus de vloeistof uit zo'n potje, of heb je daar iets aparts voor nodig..
Veel vragen nog he? Sorry hoor...

6

Ik zou de basis de kleur van de molds zelf maken en vervolgens dusten. Dat doe je met poeder, van bijv. Sugarflair of de plain & simple poeders van Rainbow Dust.

Maar voor sommige onderdelen kun je misschien ook wel gewoon gekleurde marsepein of fondant op die plek 'duwen'.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dusten doe je met dusting colours, als je daar een paar druppels alcohol (eetbare! mag ook drank zijn; kleur- en reukloos) bij doet kan je er mee verven.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

M. je bent te snel!  Ik was de rainbowdustlink nog aan het zoeken ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Oh thanx dames, nu is het iets duidelijker. Ga toch maar eens even rondneuzen in de shop op zoek naar dat dust spul ;)