1

Onderwerp: Recept voor bladerdeeg

Wil dus graag nog even wat lekkers maken en niet te ingewikkeld ,want ben net voor 10 dagen geleden geopereerd aan baarmoeder ezn en ,weet mag eigelijk niets doen ...maar wil mn manneke vanavond verwennen:-)
Thuis heb ik:
Roomboterbladerdeeg
verse ananas
nog wts craime fraisch
vier pakjes roomkaas
suiker/wit/bruin
custard

en dat nog was ganache ...
en dat is het en hoop op jullie hulp :-)

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Recept voor bladerdeeg

hmm ik zou het niet weten, ik maak eigenlijk nooit iets met roomkaas enzo maar wat ik wel heeeeeeeerlijk vind en zo makkelijk (en mn man is er ook gek op) zijn mini quises. en steek je uit het bladerdeeg rondjes uit, die doe je in je cupcake bakpan (of hoe dat ook heet, ik heb een silicone voor muffins) dan doe je daar kaas, ham, tomaat, monzarella, roomkaas wat je ook in je koeling hebt dat je lekker vind erin, wat eieren klutsen en dat erin schenken (3/4 vol) en dan in de oven bakken, ik bak zo op 200 graden denk zo 20 min.
echt heel lekker en simpel maar weet niet als je naar zoiets op zoek bent maar verder weet ik niet veel te verzinnen haha

3

Ja maar zoek geen quisestaart,  moet iets zijn wat makkelijk en toch lekker is ...kan immers niet te lang zitten en staan ...na de operatie :-(

4

bladerdeegplakjes iets vochtig maken met water, bestrooien met gewone kristalsuiker, diagonaal doorsnijden en bakken.
Heel simpel maar wel lekker.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

Marian57 schreef:

Ja maar zoek geen quisestaart,  moet iets zijn wat makkelijk en toch lekker is ...kan immers niet te lang zitten en staan ...na de operatie :-(

ja dat snap ik, maar het duurt niet lang hoor, nadat ik het berichtje had geplaats kreeg ik er ook wel trek in en inmiddels staan ze al in de oven, heeft me nog geen 10 min gekost. maar ja succes, hoop dat je snel weer wat beter word

6

Ananasflapjes. Ananas even in een pannetje doen met suiker en lekker laten sudderen tot het zacht is en een beetje gekarameliseerd. Op ieder bladerdeelplakje ananas leggen en dichtvouwen. Randjes dichtdrukken met een vork.  In de oven bakken. Serveren met custard of met de roomkaas een beetje opgeklopt met suiker.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Dank voor jullie reactie en ben net  weer wakker:-( maar tja had het effe nodig en denk dat ik probeer de laaste van Anotschka te maken ...en heb ook geen tomaat enz thuis .Dus volgende keer maar es maken ,vind zelf quisestaart wel lekker en in verleden ook al heel veel gemaakt ,en ja zo ineens dan stopt het en zie je weer andere lekkere dingen ...
Maaar mochten er nog meer recepten komen wat we lekker vinden ,dan sla ik ze op en weten jullie wat hier de TOPPER IS DE MUDCAKE,die vul ik dan ook nog eens of doe hem gewoon .......en telkens hoor ik weer :mam /Marian wanneer de mudcake:-);-)