1

Onderwerp: Help, rand biscuit is hard, opnieuw bakken nu???

Hoihoi, ik heb voor morgenmiddag net een kapsel gebakken, tot nu toe eerder nog geen 26 cm gebakken dus zat wat te hannessen met de baktijden.
Op een gegeven moment eruit gehaald, en ja, nu zijn de randen dus hard. Niet baksteen hard, maar wel redelijk krokant  :lol:
wat nu? ik kan m nu niet opensnijden om de binnenkant te bekijken, is t zinvol om alvast een nieuwe te gaan bakken, of kan ik er het harde randje( =/- een cm) vanaf snijden morgen?

Taart is voor 25 personen en heb  rond 1x20 cm en 1x 26 cm, dus die cm kan er volgens mij dan wel vanaf, dan zit je nog boven de 25 personen...

Iemand???

Alvast dank!!!

2

Re: Help, rand biscuit is hard, opnieuw bakken nu???

Ik zou hem als hij afgekoeld is in plastic wikkelen, dan wordt het waarschijnlijk wel wat zachter morgen. ( het hele krokante gaat er dan af..)
En eraf snijden kan altijd nog,,alleen wordt je kapsel er niet mooier( lees strakker) op.
Je kapsels zijn groot genoeg in ieder geval
Succes ermee!

Cakeworks Studio. Heerlijke taarten, confiserie en workshops in Haarlem

3

Nee daar heb je gelijk in natuurlijk, strakker wordt ie er niet van... Hmmm, zegt dat krokante laagje aan de buitenkant ook wat over de droogheid aan de binnenkant? daar ben ik nu namelijk bang voor, dat de binnenkant droog is. (hij maakt in t midden wel zo'n " beetje soppig" geluidje)....

4 Laatst bewerkt door kimsalabim (19-10-2009 08:57)

Nou ik heb hem net uit de folie gehaald, en de randen zijn nu inderdaad zacht.

5 Laatst bewerkt door kimsalabim (19-10-2009 08:58)

Nou ik heb net even goed geproeft, en ik moet niet zo zeuren, hij is gewoon prima.