1 Laatst bewerkt door kimbakers (15-10-2009 22:40)

Onderwerp: Geboorte taart!

Hallo iedereen!

Na een aantal teleurstellende factoren, als; taart zakte in daarbij kwam nog bij dat ik een van mijn katten te laat zag snoepen aan een stuk taart waardoor ik die wel kon weglaten, heb ik mijn tweede taart af!
Het is een taart voor mijn pas geboren nichtje!

Alleen had ik nog een aantal vraagjes aan jullie, ik heb vandaag even inkopen gedaan voor de royal icing poederzak omdat het de vorige keer met een recept mislukt was (naar mijn idee) maar nu dacht ik dat de icing gelukt was ( hij had pieken!) maar zodra ik wilde spuiten kon ik nog niet eens normaal bloemetjes of sterren maken want het smolt helemaal samen!
Iemand tips!?

Hier de foto
http://i36.tinypic.com/w8tgfm.jpg

Groetjes kim!

2

Re: Geboorte taart!

Heel snoezig. Van royal icing heb ik ook niet zo veel kaas gegeten helaas.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Wauwie zo gaaf

4

Ja balen is dat, ik heb echt een aantal keren al het recept doorgelezne met hoe het zou moeten lukken maar het lukt gewoon niet. Misschien meer poedersuiker?
Vanochtend zag ik de taart (die ik in de oven buiten de koeling dit keer heb laten staan) en nu is mijn fondant gesmolten voor een deel!
Hoe kan dit? Ik heb mijn vlinders een beetje afgepoetst met water doordat er teveel poeder van maizena op zat wat ik er niet af kreeg.
Kan dit de oorzaak zijn!?

5

Als je icing spuit en het weer in elkaar zakt is ie gewoonweg niet stijf genoeg. Ik heb ook al het nodige weggemikt hoor. Ergens moet er een youtube filmpje zijn die laat hoe het er uit moet zien. Ik zal eens zoeken

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

6

Dank je wel!