1 Laatst bewerkt door Heleen61 (16-10-2009 13:23)

Onderwerp: Logo maken

Voor een taart voor een bedrijf moet ik het volgende logo maken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXER74ZO.jpg

Het zijn allemaal lijntjes, die ik eventueel met de sugargun kan maken.
Maar het lukt nooit om deze allemaal direct op de juiste plaats, op de taart te leggen.
Liefst leg ik ze op een show map, zodat ik door het plastic het logo goed kan zien.
Nu de vraag: Hoe krijg ik dan het gehele logo op de taart zonder dat de ruimte tussen de lijntjes verandert?

Graag tips van jullie hoe dit het beste gedaan kan worden.

Alvast bedankt voor het meedenken. :think:

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

2

Re: Logo maken

Ik zou dit rechtstreeks op de taart maken. Teken de logo over op doortrekpapier of bakpapier. Leg dit op de plaats van de taart waar de logo komt en trek de lijntjes met een naald over zodat de logo op het fondant is te zien! Dat papiertje eraf en met de sugargun aan de slag. Zal wel echt een gepiel worden denk ik!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Je kan ook het logo op de showmap maken en er als laatste een hele dunne lap fondant overheen leggen. Deze lap voorzichtig aandrukken, omkeren....op de taart aanbrengen....showmap verwijderen.

Maar is het geen idee om de print op de taart te leggen....met behulp van een naald/speld het patroon over te nemen op de taart en vervolgens dit patroon met Royal icing te spuiten. Lijkt mij een strakker/mooier resultaat geven, en is ook nog eens een stuk eenvoudiger (nou ja voor zover je bij dit logo van eenvoudig kan spreken tenminste) lijkt mij.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

4

Titataart schreef:

Je kan ook het logo op de showmap maken en er als laatste een hele dunne lap fondant overheen leggen. Deze lap voorzichtig aandrukken, omkeren....op de taart aanbrengen....showmap verwijderen.

Groetjes,
Annette

Als je dat doet moet je puzzelen in spiegelbeeld, want anders klopt het niet meer!!!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Dat klopt Tom Poes. Goed dat je dat nog even meldt.
Het logo dus gewoon even gespiegeld afdrukken.

Maar ik zou dus voor de Royal icing oplossing gaan i.p.v. sugargun.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

6

Titataart schreef:

Dat klopt Tom Poes. Goed dat je dat nog even meldt.
Het logo dus gewoon even gespiegeld afdrukken.

Maar ik zou dus voor de Royal icing oplossing gaan i.p.v. sugargun.

Groetjes,
Annette

Heb nog nooit met Royal icing gewerkt, maar zal uitzoeken hoe dat precies gaat.
Bedankt voor de tips.
Had zelf ook al bedacht dat logo in spiegelbeeld moet als je het omdraait.
Jullie krijgen nog wel te zien hoe het geworden is.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

7

Invriezen wil ook wel helpen.
Dus met de sugargun en op showmap en dan de showmap invriezen. Grote spaten of paletmes gebruiken als je het bevroren logo op je taart gaat leggen.

8

petrabennes schreef:

Invriezen wil ook wel helpen.
Dus met de sugargun en op showmap en dan de showmap invriezen. Grote spaten of paletmes gebruiken als je het bevroren logo op je taart gaat leggen.

Dat is ook weer een goed plan... ik ga van alles uitproberen.
Bedankt

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

9

Anders puzzel je de logo op een stuk fondant. Als het dan uit de vriezer komt, kun je het hele lapje oppakken ipv al die losse streepjes.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl