Onderwerp: rare vorm bovenop de cc
Als ik cc bak, krijg ik altijd van die hoge tuiten (bulten) op mijn cc's. Daar baal ik dan zo van. Waar ligt dat aan en hoe kan ik het voorkomen?
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » rare vorm bovenop de cc
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik cc bak, krijg ik altijd van die hoge tuiten (bulten) op mijn cc's. Daar baal ik dan zo van. Waar ligt dat aan en hoe kan ik het voorkomen?
Alvast bedankt!
Even na het bakken iets zwaars (snijplank bijv.) erop zetten, niet te lang, want dan plakt het vast.
Of de bult eraf snijden en opeten
die bulten kan je niet voorkomen maar de tip van Pooh is superhandig
Handige tip, bedankt. Ga het morgen gelijk proberen.
Mssn is dit een hele domme vraag van mij maar hoe snel en lang mix jij? en wat gebruik jij (recept of mix)?
Biscuits moet je erg luchtig mixen dus lang en snel.. cupcakes moet je juist niet echt luchtig mixen dus kort en langzaam.
oops was nog niet klaar laptop doet raar
Maar ja een paar weken geleden ging ik experimenteeren met mix en de recept van nigella en als ik zie op een hoge snelheid voor langer alw 5 min mixt werden ze erg hoog. langzaam en voor maar een paar minuutjes was et al minder... en gewoon flink met de hand mixen en ik had mooi platte cupcakes.
Ik leg er ook altijd een snijplank of iets op. Ik doe er dan alleen wel een bakpapiertje tussen dan blijven ze niet plakken.
Ga volgende keer eens proberen om wat minder te mixen, misschien dat ze wel gewoon te luchtig worden.
Het kan ook aan je oven liggen.
Wij hebben in mei een ander keuken en dus ook oven gekregen.
Voor die tijd had ik geen last van piramide cc's en nu met deze oven wel.
Maar idd ik gebruik nu ook de tip met de snijplank.
die leg ik nadat ik ze na het bakken op het aanrecht heb staan op de cc's.
Bij mij lag het niet aan het langer of korter mixen.
Groetjes Jesni.
Morgen gaat het er echt van komen. ingredienten zijn in huis, alles staat klaar, pakketje is ook vandaag binnengekomen, dus we zijn er helemaal klaar voor. Ik ga alle tips uitproberen, niet te lang mixen, broodplank, moet lukken zo.
Ik krijgt een rare bult wanneer ik de vormpjes te vol doe of de oven te warm heb.
inderdaad, vormpjes ietsje minder vol doen, is het hele probleem ook opgelost...
mocht er dan nog ietsje bovenop komen snij ik dat altijd netjes bij, met mijn broodmes gelijk aan de rand van het papiertje..
tenzij je stiekem een recept voor muffins gebruikt? dan hoor je juist zo'n toet erop te krijgen...
Zelf gebruik ik het recept van Nigella. En heb ik na het bakken de zijkanten niet vol.
Dus niet tot de rand van het papiertje. Vind ik zelf een beetje jammer. Is ook weer lastig met bekleden. Als ik er zelf dan minder in doe dan word dat nog lastiger.
Misschien minder heet bakken?
Groetjes. Jesni.
Zelf gebruik ik het recept van Nigella. En heb ik na het bakken de zijkanten niet vol.
Dus niet tot de rand van het papiertje. Vind ik zelf een beetje jammer. Is ook weer lastig met bekleden. Als ik er zelf dan minder in doe dan word dat nog lastiger.
Misschien minder heet bakken?Groetjes. Jesni.
Lijkt mij dat je dan wellicht wat meer mix in het papiertje moet gieten..
jesni schreef:Zelf gebruik ik het recept van Nigella. En heb ik na het bakken de zijkanten niet vol.
Misschien minder heet bakken?Groetjes. Jesni.
Lijkt mij dat je dan wellicht wat meer mix in het papiertje moet gieten..
Ja, maar het recept zou voor 12 cc moeten zijn, en ik heb dus sinds deze oven van die rare toeters er op. ( zoals eerder gemeld) Ik gebruik nu dus de snijplank.
Er word ook gemeld minder erin doen. Maar dat werkt voor mij niet.
Denk dat ik de volgende keer maar 11 cc gaan doen. Kijken wat er dan gebeurt.
Bedankt in voor het meedenken.
Groetjes Jesni
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » rare vorm bovenop de cc