1

Onderwerp: 'Betrouwbaar' recept

Hallo,

Vandaag ging ik een 'simpele' taart maken alleen toen ik de taart uit de oven haalde was  het helemaal ingezakt, het rook en smaakte naar ei en het was gewoon mislukt.
Ik vraag me af of het wel een 'betrouwbaar' recept is, want bij mij is 'ie verprutst. Ik heb 'm ook gelijk weggegooid.

Mocht je willen weten wat het recept was:

Ingredi

2

Re: 'Betrouwbaar' recept

Volgens mij te weinig bloem. Kijk even bij de recepten hiernaast. Ik zweer zelf overigens bij de mix van de webshop.

Dat is inderdaad te weinig bloem. Bij het recept voor basisbescuit staat voor een vorm van 24 cm, 5 eieren, 125 gram bloem, 25 gram maizena, vanillesuiker en een snufje zout. Ik doe de oven de eerste 10 minuten op 145 en dan zo oplopend tot ik de laatste 15 minuten op 180 graden zit. Succes

4

Ik vind de verhouding bloem-ei idd een beetje raar. Geen wonder dat je taart naar ei smaakte!

Ik gebruik de mix van de hebshop, lukt altijd! En je hoeft alleen eieren en wat water toe te voegen, wel zo handig! Vandaag kreeg ik bij mn bestelling de stroopwafel wonder mix kado. Eens kijken of dat iets is...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5

Oh, hier bij de recepten van biscuit maken staat dat je de eieren ook warm moet maken.

Het recept wat ik heb gebruikt ga ik nooit meer gebruiken en hartelijk bedankt voor jullie reacties.

6 Laatst bewerkt door Johanna (15-10-2009 13:09)

Valy schreef:

Volgens mij te weinig bloem. Kijk even bij de recepten hiernaast. Ik zweer zelf overigens bij de mix van de webshop.

:Y Ik ook !

7

catsara schreef:

Oh, hier bij de recepten van biscuit maken staat dat je de eieren ook warm moet maken.

Je moet de eieren niet echt warm maken. Het advies om de eieren 10 min. in een bakje met warm water te leggen, wordt vaak gegeven omdat veel mensen hun eieren in de koelkast bewaren.
De eieren kunnen het beste op kamertemperatuur verwerkt worden.

Probeer dit recept is.

200 gr ei
50 gr eidooier
135 gr suiker
snufje zout
citroenrasp naar smaak of vanille of wat je lekker vindt

125 gr patentbloem (gezeefd met een zo fijn mogelijke zeef)(euroshopper van AH is de beste bloem hiervoor)

Alles behalve de bloem au bain marie verwarmen tot +/- 37 gr
In de hoogste versnelling in de kitchen aid of kenwood
Als je met je vinger een punt kan trekken uit het beslag is het goed

Dan met een pannenlikker de bloem er doorheen spatelen.
De pannenlikker is omdat je dan de bloem goed van de rand kan halen tijdens het spatelen.

Doordat je wat meer dooier gebruikt is dit beslag wat steviger.
De bloem kan je er in 1 x ingooien maar wel heel goed spatelen als dit niet lukt dan de bloem gelijkmatig ingooien onder voortdurend spatelen.

succes

Als je zondigt zondig dan lekker

9

Hoi Catsara. Dat recept dat jij hier plaatst heb ik ook eens gemaakt. Had ik van internet. Het was een prima recept! Ik kreeg een heerlijke luchtige biscuit die goed gerezen was. :Y

10

Ik gebruik nagenoeg hetzelfde recept. Ikzelf scheidt de eieren en klop dan het eiwit op, mix de suiker met de eierdooier en spatel dan de opgeklopte eiwit door het eidooiermengsel. Dan de meel, maizena en zout erbij spatelen. En klaar is het. Is bij mij nog nooit mislukt. Kapsel wordt heel luchtig en is veel lekkerder dan de mix uit de shop :shhh: die vind ik persoonlijk wat droog smaken.