1

Onderwerp: bakken&vullen, bekleden, decoreren

Eigenlijk hoort m'n vraag in meerdere rubrieken denk ik.
In bakken & vullen omdat ie uberhaupt al scheef is qua bisquit en vulling
Bekleden omdat ie niet strak is
Decoreren omdat de compositie in mijn ogen niet klopt.

Een "getverdemme ontevreden gevoel" taart.
Kijk en schiet maar raak met je tips/adviezen:
Ik heb b.v. de neiging om een waterpasje te gebruiken bij vullen en afsmeren maar draaf ik dan niet een beetje door?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRR8QVOQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YAZBGXBJ.jpg

En dan nog: in wat voor soort doos vervoer je zo'n taart nou eigenlijk?

"Begin de dag met een dansje..."

Re: bakken&vullen, bekleden, decoreren

wahahahaha, ik moest echt lachen om je topictitel!!!

zo... nu even de rest van je bericht lezen... ;)

ben weer terug:

scheef: ik vind het helemaal niet zo gek om een waterpas te gebruiken, heb ik ook wel eens aan zitten denken.
verder vraag ik me af waar je mee hebt gestut, en of die wel allemaal op dezelfde hoogte waren afgesneden. Recht afgesneden: dan is je bovenste kapsel zelf scheef. Misschien scheef afgesneden: dan staat de bovenste taart dus scheef op zn voegen, en moet je iets bedenken om ze recht af te snijden.

compositie: tsja dat is een kwestie van smaak. Ik had denk ik de strik bovenop gedaan., De rest van de taart is vrij rustig, en dan staat daar opeens een strik. Ik vind de rest van de taart daar te rustig voor. Ik vind trouwens je schildje wel errug mooi!

en hoe je hem kunt vervoeren, daar is een uitgebreid topic over... ga m ff zoeken
---> gevonden ---> http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=67427

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ach dat scheve valt enorm mee! En niet strak? :S In mijn ogen is ie gewoon strak hoor!

En de decoratie; ik vind hem iets 'simpel' of ' strak' , niet knallend voor een 4jarige. Maar hij is wel gewoon mooi gedecoreerd en de kleuren zijn mooi samen!

Ik snap dat je baalt dat het niet geworden is zoals je hem wilde, maar het  is niet zo erg als je het voor doet komen! Het is gewoon een nette, ieniemini beetje scheve, strakke taart, met een mooie strik, mooie kleurtjes, leuk 'embleempje', stipjes en bloemetjes gaan altijd goed samen en hij zal vast ook heerlijk smaken :)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Tja, soms zie je zelf toch echt veel meer mis dan anderen. Hij is maar een klein beetje scheef maar doordat het zo'n rustige taart is valt het op. Als je hem helemaal wild met bloemen bekleed had was het niemand opgevallen.
Rechte taarten maken is gewoon best moeilijk. (bij mij mislukt het ook nogal eens en daar baal ik dan ook verschrikkelijk van en hier op het forum zitten dan van die taartwonders die het echt allemaal superstrak krijgen en dat wil je zelf dan ook)
In ieder geval je kapsel goed af laten koelen voor je hem eruithaalt, eerst goed gelijk snijden, bij het doorsnijden en vullen (vulling gelijkmatig verdelen) goed in de gaten houden waar welke laag ook weer zat en daarna de tovertruc, heel strak afsmeren. En goed laten koelen voor je hem bekleed. Maar dat deed je vast allemaal al.
Bekleden zie ik niet veel mis mee. En de compositie vind ik ook mooi, misschien inderdaad alleen de strik op een andere plek. Nu Tirza dat zo zei, denk ik, ja... dat zou wel eens verschil kunnen uitmaken.
En als laatste tip niet wanhopen want het is gewoon een mooie taart.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl