1

Onderwerp: NOTENALLERGIE ?! Wie kan mij helpen.

Hoi allemaal,

Ik bak nog niet zo lang, maar nu wil een vriendin van mij een taartje hebben en haar vriend heeft notenallergie.
Mijn vraag is kan ik de volgende ingredienten gebruiken ?
- biscuitmix van funcakes
- botercreme mix van funcakes
- de kleurstoffen van Americolor
- Fondant

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ! Dit wordt mijn 6e taartje en ik zou het leuk vinden als ik er een voor haar kan maken.

2

Re: NOTENALLERGIE ?! Wie kan mij helpen.

kleurstof en fondant is zover ik weet veilig. Ik zou de biscuit zelf bakken en de botercreme zelf maken! Da's toch de veiligste methode.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

ook al is de taart voor iemand anders, vraaginhoudelijk past je topic beter in bakken vullen.

[move] ---> bakken&vullen

verder kun je via de zoekfunctie heel veel vinden, de zoekfunctie de oranje balk bovenin. Je tikt bijvoorbeeld notenallergie en selecteert bakken&vullen en dan zoeken maar

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dank je wel Kadohke,

Dat ga ik dan doen !

5

Dank je en sorry Tipsytaartje !
Ik ga de zoekfunctie proberen.

6

Funcakes Mix voor Biscuit (taartmix) suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, rijsmiddel; E500, E541, E336, E575, emulgator E472b, E477, gedroogde glucosestroop, magere melkpoeder, zout, stabilisator E415. (zelf toevoegen ei & water) Allergenen: bevat melkeiwit, lactose, gluten en tarwe.

Mix voor botercr

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Ik heb een keer een taart voor mijn schoonzus gemaakt die notenallergie heeft. En heel nauw overlegd over wat ze mag hebben en wat niet want het risico op een allergie-aanval wil je echt niet lopen. Zij mocht qua bakmix alleen die van Perfect (bij de Dekamarkt verkrijgbaar), dus daar heb ik de taart mee gebakken. Gevuld met slagroom met verkruimelde bastogne. Zelf botercreme gemaakt met alleen roomboter en poedersuiker, bekleed met mmf en gedecoreerd met voorgekleurde fondant van Regalice. Ik had wel eerst de ingredientenlijstjes gemaild van alles wat ik wilde gebruiken. En dingen als Crisco en Tylose durfde ik ook niet te gebruiken. Al met al vond ik het erg lastig en was uiteindelijk ook niet zo tevreden met het resultaat, maar zij vond 'm prachtig en daar ging het om :).

"Life begins where your comfortzone ends."