1

Onderwerp: Voorgekleurde fondant

Hallo,

ik heb al wat gezocht maar niet echt een antwoord gevonden op m'n vraag.
Mijn handen zijn niet heel erg stevig en het kleuren van grote hoeveelheden fondant vinden ze niet bepaald fijn... ;)
Ik wil dus meer met voorgekleurde fondant gaan werken om mijn handen te ontzien en zo langer mijn hobby te kunnen blijven uitvoeren.

Ik heb een tijd geleden zwarte en rode fondant kant en klaar gekocht bij de Taartwinkel in Den Bosch, dit is geloof ik van RegalIce. Ik heb geprobeerd een taart te bekleden met zwart maar vond het een drama! Fondant is veel te zacht en scheurde nadat ik het over de taart had gelegd...

Laatst heb ik bij Love-to-bake groene en roze fondant gekocht welke een stuk stugger zijn, als ik de verpakking goed begrijp is het van M&B. Nog geen hele taart mee bekleed maar voelt prettig aan!

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
* Wat zouden jullie adviseren om als voorgekleurde fondant te gebruiken?
* Wie heeft goede ervaring met M&B en waar kan ik het online bestellen (in Brunssum gaan halen is toch wel ver weg ;) )

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2

Re: Voorgekleurde fondant

Hoi,

Iedereen heeft weer een eigen voorkeur voor een soort fondant.
Ligt denk ik ook een beetje aan of je warme handen hebt of niet.
Sommige fondantsoorten gaan heel erg plakken als je erg warme handen hebt zijn we hier achter gekomen :S

Maar buiten dat is het ook erg persoonlijk...gewoon uitproberen.
PettinIce is over het algemeen een stevige fondant die niet zo snel scheurt of plakt.
De fondant die jij noemt MB (?) ken ik (nog) niet

3

m&B kan je in beek bestellen

4

Probeer anders eens fondant te mengen met marsepein dat is ook erg lekker en wordt het een stuk steviger van.

5

ik ben heel tevreden over m&b. Regalice vind ik gewoon troep, maar das mijn mening natuurlijk ;)

Veel liefs Rafaëla

6

Bedankt voor de reacties zo ver!
Fijn te horen dat er mensen zo te spreken zijn over M&B!!
@ Soepkip, bedankt voor de tip maar ik hou zelf niet van de smaak van marsepijn ;)

7

Heb je tylose bij fondant gevoegd? Dat maakt de fondant meer elastisch. Ook helpt het om wat crisco bij de fondant te mengen. Wanneer je uitrolt niet te veel druk op de roller leggen. Maar soepel uitrollen. Het is eigenlijk gewoon de juiste techniek leren en dan maakt het niet meer uit of je marsepein of fondant gebruikt;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

8

Lady_Sharon schreef:

Heb je tylose bij fondant gevoegd? Dat maakt de fondant meer elastisch. Ook helpt het om wat crisco bij de fondant te mengen. Wanneer je uitrolt niet te veel druk op de roller leggen. Maar soepel uitrollen. Het is eigenlijk gewoon de juiste techniek leren en dan maakt het niet meer uit of je marsepein of fondant gebruikt;)

Voor wat betreft de regalice ben ik het niet met je eens, vind het gewoon een drama :D De emmers van Bakels gebruik ik normaal en ik vind het een wereld van verschil tussen Bakels en RegalIce.
Doe jij tylose bij de fondant die je als basiskleur gebruikt voor je taart?? Ik gebruik het alleen bij boetseren en bij strikken...

9

Ik heb je even een mailtje gestuurd, want M&B is ook in Breda te verkrijgen.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

10

Ik werk alleen nog maar met M&B en de reden is omdat het lekker snel te kneden is en makkelijk uit te rollen en tot nu toe is het nog niet bij mij geschuurd op mijn taart :) ik koop het in Beek maar af en toe gebruik ik ook Bakels dit werkt ook lekker

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

11

Beetje late reactie, maar wie weet heb je er nog wat aan. Ik heb Regalice geprobeerd. Aangezien ik die zo vies vond heb ik op de Taart en Trend beurs willekeurig een ander merk gekocht. Het werk M&B. Voor een taart vind ik het namelijk toch wel erg belangrijk dat ie lekker is. M&B werkt heel fijn, maar al mijn lusjes voor de strik zijn allemaal gescheurd toen ik heel voorzichtig mijn strik in elkaar wilde zetten, dus voor dat doeleinde ben ik dan weer wat minder tevreden over de M&B. Wel vind ik M&B erg lekker en ik ga de M&B fondant dan maar alleen voor het bekleden van de taart gebruiken. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar die van Bakels. Lekker mee te werken en lekker qua smaak. Maar goed zoals altijd, over smaak valt zeker te twisten.

12

Veel van jullie roepen over Bakels. Om het ook eens te proberen heb laatst een pak van een kilo gekocht, maar ik vind het niet lekker ruiken en ook zit er een smaakje aan.
RegalIce vind ik wel lekker, maar die is een beetje te soepel.
Dus ik ga die M&B maar eens proberen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Kristel A schreef:

Beetje late reactie, maar wie weet heb je er nog wat aan. Ik heb Regalice geprobeerd. Aangezien ik die zo vies vond heb ik op de Taart en Trend beurs willekeurig een ander merk gekocht. Het werk M&B. Voor een taart vind ik het namelijk toch wel erg belangrijk dat ie lekker is. M&B werkt heel fijn, maar al mijn lusjes voor de strik zijn allemaal gescheurd toen ik heel voorzichtig mijn strik in elkaar wilde zetten, dus voor dat doeleinde ben ik dan weer wat minder tevreden over de M&B. Wel vind ik M&B erg lekker en ik ga de M&B fondant dan maar alleen voor het bekleden van de taart gebruiken. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar die van Bakels. Lekker mee te werken en lekker qua smaak. Maar goed zoals altijd, over smaak valt zeker te twisten.

Grappig hoe iedereen een andere ervaring heeft! Mijn eerste kennismaking met M&B was juist met een strik en deze is super gelukt! Wel met tylose erdoor natuurlijk.
ik heb nog geen nieuwe fondant gekocht maar begin december ga ik op vakantie in zuid Limburg en dan ga ik lekker via Het Suikeratelier :D