1

Onderwerp: Papier in de cc

Ik weet niet of er over dit onderwerp al een topic is, maar ik kan in ieder geval niet vinden.

Hoe krijgen jullie een mooie cc zonder dat de zijkant in de cake terecht komt? Want als ik cc in de bakblik doe dan komen er plooien in en als het gebakken is dan zit het papier in de cake. Heeft iemand een tip voor me?

Re: Papier in de cc

Als je cupcakes maakt in papieren vormpjes,gaat de cake natuurlijk aan het papiertje vastzitten,dat is niet erg,je kan het er zo vanaf halen!!
De meeste mensen klagen hier dat de papieertjes na het bakken loslaten en dat willen we nu juist NIET hebben!!!!
Maar als je geen papier vouwtjes in de cake wilt hebben,moet je ze gewoon in een muffin pan bakken, dus zonder papiertjes!!!!
Groetjes Darlene

3

Ik heb dat met sommige merken/soorten, dat er op 1 plekje het papiertje helemaal naar binnen piept, bedoel je dat? Mijn theorie is dat dan de maat paier gewoon niet goed afgestemd is op de maat bakblik. Die papiertjes vermijd ik dan dus :)

( Vind het trouwens wel frustrerend dat het me dus ook gebeurd bij de pastelkleuren van Wilton, in een Wilton pan nota bene :grrr:  Die zijn volgens mij dus echt gewoon te groot/te breed :( )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik heb het ook met de witte cc-papiertjes van Wilton
Die zitten dus in elkaar en de onderste staan wijder uit dan de bovenste. De onderste passen dus slecht en de bovenste prima.
Snap je :/

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5 Laatst bewerkt door Pooh (15-10-2009 19:03)

Als ik het goed begrijp, dan [s]zijn[/s] is je [s]cc papiertjes[/s] bakblik dus te klein voor je [s]bakblik[/s] cc papiertjes. Dan gaan ze naar binnen toe en heb je zeker geen last van loslatende papiertjes......... Groter bakblik, of kleinere papiertjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Bij mij zijn de papiertjes ook wel eens te groot, maar dan leg ik ze erop en vul ze eerst met een ijslepel. Dan zakken ze een beetje in en dan duw ik ze voorzichtig aan. Gaat geregeld fout hoor, dan ik dan toch een vouw krijg, maar toch iets minder vaak dan als ik ze leeg tot de bodem druk...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Pooh schreef:

Als ik het goed begrijp, dan zijn je cc papiertjes dus te klein voor het bakblik..

Nee, andersom :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:
Pooh schreef:

Als ik het goed begrijp, dan zijn je cc papiertjes dus te klein voor het bakblik..

Hihi, dacht het ook net...Heb precies hetzelfde gehad van de week, lopen mopperen op die leuke papiertjes die te groot bleken voor de uitsparingen van de bakvorm :/ Die gebruik ik dan maar voor 'gewone' opeet-cakejes, maar die plooi die dan ontstaat blijf ik zonde vinden. Misschien toch eens klagen bij Wilton :D Te klein is eigenlijk niet erg, te groot wel...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Marianne schreef:
Pooh schreef:

Dat zeg ik :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Ze lijken dus inderdaad te groot voor het bakblik ja.
Helaas zijn het wiltonpapiertjes en een wilton bakblik :S

Af en toe mislukken er wel een aantal en dat is natuurlijk zonde om weg te gooien, dus eet ik die maar zelf op :+ of m'n collega's of m'n vriend of de schoonfamilie of de buurman.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

11

Ik had dit probleem laatst ook, maar toen heb ik de papiertjes niet helemaal tot onderin de vorm geduwd. Ik heb ze ongeveer een halve cm in de vorm laten zakken en toen gevuld. Als je de cc's gaat bakken wordt het deeg eerst wat vloeibaarder en zakken de papiertjes netjes recht naar beneden zonder plooien. Het was bij mij een soort 'op hoop van zegen' oplossing want er m

'Dieting is no piece of cake'

12

Ik had papieren mini cakjes besteeld,die waren door de psot platgedrukt en dus niet bruikbaar!!want ze stonden zo ver open,een pakje was gewoon .Zou ik die terug dichtkrijgen?