1

Onderwerp: Geboortetaartje

Ik zie regelmatig hier een geboortetaartje voorbij komen waarbij de zijkant bekleed is met lange vingers en boven op liggen dan muisjes. bekleden jullie deze taart ook nog gewoon met marsepein of fondant?
En hoe plak je de muisjes en lange vingers op de taart? Met icing?

Maandag ga ik op kraamvisite bij mijn neef en wil graag een geboorte taartje maken maar heb dat nog nooit eerder gedaan dus wil beetje inspipikken (of hoe jullie dat ook noemen ;)) voor een leuk taartje

Ik hoor het graag!

May the cakes be ever in your flavor!

2

Re: Geboortetaartje

Mijn Taart was gevuld en bekleed met ganache
de lange vingers en muisjes blijven gewoon plakken als je ze gelijk opdoet
dus niet eerst in de koelkast zetten maar gelijk na het bekleden.

Fondant & Marsepein vind ik niet geschikt, dus gebruik als bekleding iets dat plakt van zichzelf zeg maar!!!!

Hoop dat je wat aan heb

3

Ik heb nog nooit een taart bekleed met ganache! Ik dacht juist dat ganache hard wordt als je het over de taart hebt gegoten...
maar stel dat ik eerst met marsepein bekleed en dan met icing alles vast plakt, dat kan toch ook?

4

Ik heb toen de taart na het vullen afgesmeerd met botercreme en daar tegen de lange vingers geplaatst. Dus zoals Susana zegt; iets gebruiken wat van zichzelf plakt. Chocopasta zou ook goed kunnen (ligt even aan de vulling :lol: ) Succes enne...showen, he!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

5

en welk recept van botercreme moet ik dan volgen?
(sorry hoor maar ben een leek hierin :o heb nog niet zoveel taarten gebakken!)

6

Je kan de mix van de shop of zelf botercreme maken!!
Kijk even links boven bij recepten!!

7

ow ok dan maak ik zelf botercreme, ben niet zo'n fan van de mix die ik gebruik! (is een andere dan van de hebshop)