1

Onderwerp: FI Juwelen mold

Hallo,

Ik wil de first impressions juwelen mold aanschaffen maar daar wil ik ook echt lijkende juwelen mee maken.. Dus een beetje glasachtig..

Nou had ik wel al een topic gevonden met gestampte zuurtjes en dan in de oven.. Maar ik leg die mold denk ik liever niet in zo'n hete oven..

Heeft iemand andere ideeen?

Thanks!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Re: FI Juwelen mold

kan ik me helemaal voorstellen dat je hem niet in je oven wilt doen!

en kijk wat ik net met google heb gevonden:
http://hanielas.blogspot.com/2009/02/su … monds.html

ik weet alleen niet waar je isomalt kunt kopen, misschien bij het suikeratelier??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Oh je bent geweldig, dankje!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

hihi ;)
ik heb het even gecheckt, en bij hetsuikeratelier verkopen ze het sowieso. Je kunt op dit forum en op google heel goed het waarom vinden voor het gebruiken van isomalt suiker.
Zou alleen fijn zijn als je het gewoon ergens in de winkel kunt kopen. Misschien  natuurwinkels ofzo?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik zat ook al aan die mold te denken en zou graag van iemand ervaringen lezen. Vind die gems namelijk zo mooi, maar prefab ook behoorlijk aan de prijs. Zelf maken lijkt met geweldig, maar ik wil inderdaad geen mold ruineren, zoals Tirza laatst vertelde...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Van Squires Kitchen hebben ze zakken met Isomalt. Ik weet alleen niet waar je dat in Nederland kunt kopen. Bij Squires zelf natuurlijk en bij A Piece of Cake hebben ze het in elk geval wel.
Zelf heb ik de mould van Squires en daar heb ik alleen nog maar met gumpaste "stenen" uit gemaakt. Als je daar confectioners' glaze op doet krijg je echt een heel mooi effect.