1

Onderwerp: Botercreme decoreren en vullen, beginner aub hulp!!!

Hallo allemaal,

Wat is het verschil tussen de botercreme die bij Recepten vullen en de botercreme die bij recepten decoreren staat vermeld?

Is er een smaakverschil of dikte verschil? Ik wil mijn cupcake gaan vullen en een laagje mee versieren. Welke kan ik het beste gebruiken?

Alvast bedankt voor de moeite.

Umran

2

Re: Botercreme decoreren en vullen, beginner aub hulp!!!

Het staat er toch echt hoor ;)

[b]Botercr

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door Umran (13-10-2009 23:34)

Ja dat begrijp ik ook, alleen ik lees vaak op het forum dat mensen de botercreme voor afwerking ook gebruiken voor cc mee te spuiten.

Daardoor ben ik in de war nu. Ik wil graag heel erg simpel mijn cupcakes spuiten en zo'n softijs look te krijgen. Op youtube noemen ze dat ook wel frosting.

Wat raad u me aan?

Alvast bedankt

4

Voor het spuiten van een toef op je cupcakes is het heerlijk om merinquebotercreme te gebruiken.
Dat is lekkerder en luchtiger dan gewone botercreme.

5

Hallo,

bedankt voor je antwoord..

Heb je toevallig een recept hiervan?

Mvg Umran

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=69579

Hier kun je het recept vinden, staat precies duidelijk uitgelegd hoe het moet:
http://www.dekoekjesfee.be/nl/forums/de

Pluk de dag !!!

7

Umran schreef:

Wat raad u me aan?

:lol: Je hoeft geen u te zeggen hoor! :+

Het valt me wel op dat je  vaak vragen stelt - al dan niet met SPOED!  in de titel ;) - die eigenlijk best eenvoudig te vinden zijn door wat meer tijd te nemen om de zoekfunctie van de site te gebruiken of om even een aantal topics door te lezen... :/

Mijn advies is: zorg dat je je eerst goed informeert, en stel dan alle vragen waar je nog tegenaanloopt! :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ik zit me zo erg suf te lezen dat ik een beetje in verwarring kom. Maar ja, morgen ga ik mijn eerste ganache en botercreme uitproberen. Mijn vraag is hier nu, nadat ik ze op de cc heb gespoten, kan ik ze dan nog in de koelkast leggen. Heeft iemand enige ervaring.

Nogmaals bedankt

groetjes,

9

cc's worden erg droog in de koelkast.

Groetjes, Elly

10

Elly67  schreef:

cc's worden erg droog in de koelkast

Als de cupcakes in een papiertje/bakje zitten, en er een flinke toef creme op zit, dan is de cake helemaal afgedekt/afgeschermd van de buitenlucht en zullen ze denk ik niet zo snel uitdrogen.

Denk dus dat je ze best in de koelkast kan bewaren. Als je ze er maar bijtijds uit haalt zodat ze weer op kamertemperatuur kunnen komen, want zo'n goed gekoelde botercremetoef lijkt me niet lekker.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

11

Titataart schreef:
Elly67  schreef:

cc's worden erg droog in de koelkast

Als de cupcakes in een papiertje/bakje zitten, en er een flinke toef creme op zit, dan is de cake helemaal afgedekt/afgeschermd van de buitenlucht en zullen ze denk ik niet zo snel uitdrogen.

Denk dus dat je ze best in de koelkast kan bewaren. Als je ze er maar bijtijds uit haalt zodat ze weer op kamertemperatuur kunnen komen, want zo'n goed gekoelde botercremetoef lijkt me niet lekker.

Groetjes,
Annette

Had het zelf niet better kunnen zeggen ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

12

Ja, jullie hebben helemaal gelijk... blijkt weer uit ervaring. Botercreme werd erg hard en moest best wel lang wachten totdat het op normaal temperatuur kwam.

Hoe lang kan ik hem dan buiten de koelkast bewaren. Voor grotere bestellingen, weet ik nu niet wat handiger is? Buiten de koelkast of binnen de koelkast?