1

Onderwerp: Muffin blijft vastplakken, dringend help!!!

Hallo allemaal,

Heb vandaag muffins proberen te bakken en het is en wel en niet gelukt..

Misschien is dit topic al aan de orde geweest maar ik kon het niet vinden. Mijn muffin is blijven vastplakken aan het papiertje. Wat kan hiervan het reden zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

Umran

2

Re: Muffin blijft vastplakken, dringend help!!!

Dat is een beetje de bedoeling ;) los latende papiertjes zijn normaal een grote probleem.
Maar heb jij muffins of cupcakes gebakken?
Want muffins hoef eigenlijk geen papiertje gewoon de bakblik invetten.

3

Hallo,

Het is wel erg duidelijk dat ik een beginner ben of niet? Ik heb denk ik een muffin gebakken heb maar het is met niet zo bevallen zoals ik het had gedacht.

Morgen ga ik proberen om een cupcake te bakken. Volgend weekend is mijn zoon jarig en tot dan moet ik iets vinden wat lekker is een mooi uitziet.

Nu ben ik een beetje bang dat ik bij de cupcake ook een bergje krijg op het topje. heb begrepen dat ik direct uit de oven iets eroverheen moet doen??

groetjes

hoi

Om de cupcakes plat te krijgen leg je een brood plank bijvoorbeeld op de cupcakes zodra ze uit de oven komt.
sucess

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

5

Bedankt voor je antwoord.... :)

Maar weet je misschien ook waarom mijn muffins aan het papier is gaan plakken?

Dan doe ik dezelfde fout niet nog een keer.

groetjes

6

Als et goed is alles wat jij in de papieren bakjes maak plakt aan et papier.
Ik heb ooit een keer gehad dat cupcakes plakte aan de papier toen we ze wou opeten.  Ik heb ze toen perongeluk een beetje wel done gemaakt hahahaha

Mijn probleem is ook dat bij het eten van de cupcake het deeg is vast blijven plakken aan het papiertje, betekent dat ik de cupcake niet goed kon opeten want de helft plakt aan het papiertje, iemand een oplossing??

zijn ze wel gaar dan??? ik bak mijn cc in een papertje wat ik in een bakblik van wilton leg en bak ze in 20 minuten op 160 graden hete lucht. uit de oven meteen een broodplank erop en uit de vorm halen, daarna op een rooster laten afkoelen.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.