1

Onderwerp: Icing met vloeibare eiwit

Ik heb icing nodig maar geen eiwitpoeder maar alleen echte eieren. Ik begrijp dat je het eiwit moet opkloppen met poedersuiker. Maar wordt dat dik genoeg en blijft dat ook dik genoeg??

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Icing met vloeibare eiwit

je hebt maar een beetje eiwit nodig, op heel veel poedersuiker( uit m'n hoofd 1 eiwit op 250 gram suiker) : dat wordt echt net zo stijf als met eiwitpoeder+water :Y)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ok! thnx!! ik ga aan de gang.. dan merken we wel of het werkt ;) dank je wel!

4

Ow ja, nog 1 vraag, moet je eerst het eiwit opkloppen of meteen alles door elkaar?? En de kleurstof er ook meteen door??

5

Nee hoor, poedersuiker ( gezeefd!) in de kom, eiwit erbij en op lage stand mixen. Ik meng zelf meestal een minuut of tien op de laagste stand, heb ik ooit ergens zo op gepikt,  maar misschien kan minder ook wel. Dan heb je icing van de stijve consistentie, afslappen kan daarna eventueel met heel kleine beetjes/drupjes citroensap of water.
Heb je die hele hoeveelheid echt in 1 kleur nodig?! Ik doe nl altijd gewoon alles wit, en kleur alleen de hoeveelheid die ik gebruik.

Hoewel je icing van vers eiwit natuurlijk niet zo lang kunt bewaren :think:

Groetjes, Adrienne

6

Ik ga het morgen wel maken, dan kan ik een klein beetje maken. Heb het alleen nodig voor de strik. Dan kan ik de rest van het ei voor m'n bisquit gebruiken. Dank je wel voor je antwoorden!

7

Misschien ten overvloede ( maar dan zeg je maar dat ik me nergens mee moet bemoeien :lol: ), maar is ie voor eigen gebruik, je strik? Je weet wel dat je erg voorzichtig moet zijn met vers eiwit...?

Groetjes, Adrienne

8

Ja dat weet ik, maar ik heb al gezegt dat de strik niet eetbaar is. Tenminste, fondant met tylose wordt knijterhard dus das niet echt lekker toch... of laat jij dat wel opeten??

9

nee, ik laat het ze niet opeten, maar ja, als je er niet bijbent...;) Ik ken wel een paar mensen die alles wat los en vast zit van zo'n taart te lijf gaan: letterlijk tot de laatste kruimel! :lol:

Maar als je er duidelijk bij zegt dat de strik dus strikt genomen niet eetbaar is, dan zullen ze het wel laten, toch? ;) :Y

Groetjes, Adrienne

10

lijkt mij wel ja.. ik heb het idd wel gezegd. idd, op de verjaardag van mijn man lagen er fondanten schelpen met tylose (wat wat over) en m'n buurman die vond het niet te eten, die durfde niet eens een stuk taart te nemen in eerste instande hahahaha dus ik dacht, ik meld het nu meteen maar even. Dan is het voor eigen risico als ze hem toch willen eten toch?

11

Als je dit doet moet je je eiwit eerst ff blenderen totdat het echt goed vloeibaar is en dan zeven. Om het beter te laten drogen doe je er een beetje citroenzuur bij. Dit werkt ook conserverend. Vergeet ook niet om alles vetvrij te maken. Als je meer eiwit gebruikt wordt het wat luchtiger en ook wat lekkerder om te eten. En altijd verse eieren gebruiken.

Als je zondigt zondig dan lekker

12

1 ei ca 4 dl poedersuiker en 1/4 tl citroensap. Poedersuiker wel zeven, alles kan gewoon bij elkaar in en 10 min op hoogste stand mixen.

Heb het nooit met eiwit poeder gemaakt;) Wel citroensap gebruiken anders kan er wat water van icing scheiden.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

13 Laatst bewerkt door Sofia (17-10-2009 20:08)

Lady_Sharon schreef:

1 ei ca 4 dl poedersuiker en 1/4 tl citroensap. Poedersuiker wel zeven, alles kan gewoon bij elkaar in en 10 min op hoogste stand mixen.

Heb het nooit met eiwit poeder gemaakt;) Wel citroensap gebruiken anders kan er wat water van icing scheiden.

Bedoel je echt een heel ei en niet alleen het eiwit??

14

haha eiwit ja sorry

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no