1

Onderwerp: Kent iemand dit recept?

1 pakje philadelphia (niet light die is wateriger)
4 bussen poedersuiker of 500 gram als je losse hebt
1 pakje roomboter
beetje vanille aroma/essence

Ik heb het recept die ik hierboven heb geplakt ergens van de forum weggehaald en ik vroeg me af of iemand het kent en ermee gewerkt heeft?
Ik wil het namelijk als een toef op cc's spuiten, zou dat kunnen?

Afgelopen weekend heb ik een toef botercreme op de cc's gespoten.
Het zag er prachtig uit maar het was niet te eten........
Tenminste ik kon de geur van de boter er toch in terug vinden en daarbij vind ik het een beetje TE overheersend....

Heeft iemand een vervanging voor mij, zoja? wat?

Groettt en bedankt voor de hulp

2

Re: Kent iemand dit recept?

De boter vervangen door slagroom
en niet zoveel poedersuiker hoor. Gewoon eens beginnen met een beetje. Ik doe er trouwens iets citroen essence doorheen. Hmmmm heerlijk.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

en niet zoveel poedersuiker hoor. Gewoon eens beginnen met een beetje. Ik doe er trouwens iets citroen essence doorheen. Hmmmm heerlijk.

Bedankt voor je reactie Jolanda.
Alleen heb je het nu over de botercreme of over het recept wat ik van de forum heb weggehaald en is het dan nog spuitbaar?
dus dat je er een mooie toef van kan spuiten??

Groet.

4

Ik weet het niet, ik ken het recept niet. Ik heb van de week toefjes gemaakt van meringue botercreme. Dit was echt heel lekker en de smaak van boter overheerste niet. Het recept:

140 gram eiwitten
280 gram kristalsuiker
280 gram roomboter,
vanille- of citroenextrakt

Het eiwit en de suiker au bain marie (ook als je eiwit poeder gebruik) opwarmen en blijven roeren tot de suiker is helemaal opgelost. Daarna iets laten afkoelen. Dan ongeveer 10 min mixen op hoge snelheid. Boter in stukjes snijden. Op een lage snelheid de boter er beetje bij beetje erin gooien. Als alle boter erin is weer 5-10 minuten mixen op hoge snelheid.

Tis echt veeeeeeeel lekkerder dan botercreme. Ik kreeg er positieve reacties op, en het was stevig genoeg. Het ging niet zakken.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Bakprinses schreef:
jolanda71 schreef:

Bedankt voor je reactie Jolanda.
Alleen heb je het nu over de botercreme of over het recept wat ik van de forum heb weggehaald en is het dan nog spuitbaar?
dus dat je er een mooie toef van kan spuiten??

Groet.

Sorry had het even niet goed gelezen. Ik heb het over het recept dat er stond. Ik dacht even dat je dat niet lekker vond. Vandaar dat ik mijn variatie erneer zette. Je kan hier geen toef mee spuiten. Ik had het wel aardig stijf dmv klopklop maar ik denk niet dat het blijft staan. Ik doe er altijd een klodder met de lepel op. Ziet er misschien iets minder mooi uit maar lekker is het wel :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

ik zit met het zelfde probleem, wat is het lekkerste recept voor de toefjes. Wil ook geen vette boterhap op de cakejes. Heb de volgende 2 recepten gevonden (beiden op de site):

Botercreme-extra (met basis van banketbakkersroom)
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … reme-extra