1

Onderwerp: beadcutter of een mold?

Ik heb tijdens een workshop van Zoete Kunst enorme ruzie gekregen met de beadcutters. Toch vind ik een parelrandje vaak wel de boel "af" maken... Moet ik me over mijn ruzie heenzetten of is een perfect pearl mold een beter idee?

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: beadcutter of een mold?

Perfect Pearl Mold! Ik heb geen ervaring met de andere maar ik vind deze echt perfect! Je krijgt geen randjes en de parels komen er mooi en gemakkelijk uit. Hij is een stukje duurder maar is echt top!

3

Ik zeg; probeer de mold! ik heb sinds kort de mold en hij werkt perfect...ik heb de beadcutter ook gehad maar daar had ik ook constand ruzie mee.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

4 Laatst bewerkt door monique63 (12-10-2009 20:42)

Ja,zeker de mould! Veel mooier

Carpe Diem !

5

Mold :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Ik had de cutter een keer geprobeerd op een workshop en heb hem toen expres niet gekocht. Uiteindelijk geinvesteerd in de FI mold en er nog geen moment spijt van gehad, gaat super en mooi!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Het is al duidelijk, denk ik: maar ook van mij de tip: mold!

Groet, Jolanda

8

Probleem met de grote bead is dat het heel moeilijk is om de bovenste uitsteker in de onderste te drukken. Bij mij liggen ze op elkaar waardoor ik een dikke rand krijg die niet mooi is. Dus bij de grote parels gebruik ik het liefst de mold.
Voor de kleine parels gebruik ik de bead aangezien ik het bij deze wel voor elkaar heb gekregen dat de uitsteker in de andere gaat en niet op de rand.

Beetje krom uit gelegd misschien hihi

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

mould, werkt makkelijker

Mijn website: Presentaart

10

Mold :)

11

Mold :Y

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

12

Ik heb ze allebei en hoewel ik de mould wel veel mooier vind, vind ik de bead cutter o zo veel makkelijker om mee te werken (er staat ergens hier een goede uitleg -van Carin meen ik-). Ik heb juist altijd ruzie met de mould, daar krijg ik de ketting nooit fatsoenlijk aan een stuk uit.

13

Lady_Sharon schreef:

Probleem met de grote bead is dat het heel moeilijk is om de bovenste uitsteker in de onderste te drukken. Bij mij liggen ze op elkaar waardoor ik een dikke rand krijg die niet mooi is.
i

Stuk knippen, heb ik ook gedaan en toen pastte het. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Pooh schreef:
Lady_Sharon schreef:

Probleem met de grote bead is dat het heel moeilijk is om de bovenste uitsteker in de onderste te drukken. Bij mij liggen ze op elkaar waardoor ik een dikke rand krijg die niet mooi is.
i

Stuk knippen, heb ik ook gedaan en toen pastte het. :D

Sjonge zeg dat ik daar nou niet aan gedacht heb hihi.
Vind de grote parels (12/14) van de molds wel handig maar die minste (3/9mm)... nee geef mij die beads maar:)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

15

De mold dus! Nou ja, dat wordt dan nog even sparen en dan gaat ie mee met de volgende bestelling!

Ik voel me een beetje kiezel...