Onderwerp: Howdie! (ofzo ;)
Heel voorzichtige beginner, want deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=68341
kregen we van Mayo, en dan wil je zoiets ook kunnen maken.
Wilde vorige week wat dingetjes gaan proberen, maar wist het te presteren om een hersenschudding op te lopen en eerst maar eens een week vooral mijn bed te zien.
Gaat nu al wat beter, dus even snel geregistreerd en op zoek naar taartenwinkels in Drenthe (het resultaat is tamelijk bedroevend moet ik zeggen, hihi), want teveel computerscherm is nog niet echt een aanrader.
Even snel over mij: ik ben Daphne, 26, woon met vriend en beestenboel in Nieuwlande sinds anderhalf jaar (geboren en getogen in Nieuwegein, maar beestenboel aan huis in Randstad = onbetaalbaar).
Beestenboel bestaat uit:
Duitse Herders Kareltje (10, mannetje, goedzak, vreetschuur) en Uska (12, vrouwtje, steekje los maar lief, ouwe postduif).
Kippen Rose, Dorothy en Blanche ("Golden Girls", huistuinkeuken-kippen) en haan George Clooney (Wyandotte, mooie man, maar niet echt snugger).
Paarden Baduh (budjonny, dat is het ras, is Russisch, ruin, 20, bruin, liefde van mijn leven), Pride (quarterhorse, da's Amerikaans, merrie, 12, vos, moeder van de 2 andere meiden), Ayla (painthorse, ook Amerikaans maar met vlekken, 4, chestnut tobiano -zeg maar wit met chocovlekken- en dochter van Pride) en Faith (painthorse, volle zus van Ayla maar dan champagne gold tobiano-zeg maar wit met champagnegouden vlekken, een heel apart geval inderdaad, Faith is anderhalf, en het kleine meisje van het stel).
Grote voordeel van buitenwonen en kippen; je hebt al wat van de nodige grondstoffen voor je baksels bij huis. Eieren van kippen met een naam (en een erg goed leven), pruimen, appels, zwarte bessen, frambozen en aardbeien, te rapen rondom het huis. Heb dus altijd geweldige vullingen voor taarten enzo.
In september worden er hier heel wat appeltaarten gefabriceerd, en hopenlijk eerdaags ook de wat kunstigere taarten.
Bakken doe ik al (serieus) sinds mijn 4e, samen met mams, is bij ons een ware familietraditie, vooral op kerstavond is dat een ware happening. Dan geurt het naar homebaked kerststol, koekjes, tulband en cake, en dus ook naar vers geraspte citroen, gewelde krenten, kaneel, noten en gluhwein op een petroleumstel. Tikkie burgerlijk, maar een hele smakelijke traditie.
Hoop hier vooral veel inspiratie en tips op te doen. Mayo wil me heel graag leren om gedecoreerde taarten te maken, maar met een afstand van 1.5 uur tussen ons is een forum een welkome aanvulling op het "leerproces".
Is al weer een aardig verhaal hier. Oeps. Hihi. Heb ik me in ieder geval netjes voorgesteld.