1

Onderwerp: Fondant over marsepein heen.

Hallo meer-ervaren taartkunstenaars,

Ik wil voor een collega een klein bruidstaartje maken, maar ze wil graag wit, en ze is gek op marsepein. Nu wil ik eerst bekleden met marsepein, en dan een dun laagje fondant.
Maar hoe gaat de fondant erop? Plakt die vanzelf vast op de marsepein? Of moet ik er nog iets tussen doen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heel erg bedankt alvast!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

2

Re: Fondant over marsepein heen.

Hoi,
Als je echt wil wilt kun je misschien dit eens proberen
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2885
en er moet ook ergens kleurstof wit zijn om je marsepein te kleuren.
Suc-6

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

3

De witte kleurstof van americolor werkt ook prima hoor!

4

ik zou geen 2 lagen op elkaar doen. veel te veel... (vind ik zelf hoor).
witte marsepein gebruiken dus!
of een beetje witte fondant en witte kleurstof door je marsepein doen, dan is het ook goed wit.

5

Fondant over marsepein is eigenlijk de Engelse manier van bekleden. Om de fondant op de marsepein te laten plakken, kwast je de marsepein in met alcohol (wodka, gin o.i.d.) of suikersiroop (water verwarmen en daarin suiker oplossen en weer af laten koelen).
Als je het jezelf makkelijker wil maken, gebruik je gewoon die voorgekleurde witte marsepein :)

Als je de marsepein heel dun uitrolt en de taart daarmee bekleedt kan je er verwarmde fondant (37 gr ) over gieten en met een glaceermes heel dun uitstrijken.Zet de taart wel een centimeter of 5 hoger zodat de fondant er af kan druipen.

PS Met rolfondant gaat dit niet.

Als je zondigt zondig dan lekker

7

Bedankt voor jullie tips, lieve taartenbaksters. Zo leer ik elke dag weer wat erbij.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.