1

Onderwerp: verkeerde icing (FunCakes Mix v.Royal icing)?/Hoe maak ik grote toeven

Hallo allemaal,

vol enthousiasme door jullie decoraties wil ik voor de verjaardagen van mijn kids (zeer binnenkort) mooie cupcakes maken. Dacht aan de cupcakes met mooie toefjes (in div. kleuren) en versiersels.

Ik dus FunCakes Mix voor Royal Icing gekocht, blijkt deze daar niet voor bedoeld te zijn. Weet niet wat ik nu wel moet gebruiken. Over de mix voor buttercream lees ik zo'n wisselende verhalen (chemisch etc).

Waar doe ik goed aan? Wil natuurlijk wel mooie toefjes op de cupcakes.

Weten jullie ook wat ik met de FunCakes Mix voor Royal Icing w

Re: verkeerde icing (FunCakes Mix v.Royal icing)?/Hoe maak ik grote toeven

Hi,

Ik ben ook een beginner en gebruik volgend recept: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=5644

Het is een recept voor mokkacreme. Maar als je in plaats van koffie een andere smaak gebruikt, krijg je hele lekkere andere creme. Mijn neefje van 5 vond het heel lekker met frambozensaus erdoor. Het wordt lekker stevige creme waar je mooie toeven van kunt maken.

Maar waarschijnlijk heeft 1 van de meer ervaren baksters een veel beter idee voor je. Hiermee lukt het mij in ieder geval altijd, en dat is ook wel eens anders met andere recepten.

3

Re: verkeerde icing (FunCakes Mix v.Royal icing)?/Hoe maak ik grote toeven

Royal icing is voor bloemetjes/vlinders/lijntjes e.d. Die spuit je en dan laat je het een poosje drogen en dan wordt het hard.

Voor een toef kan je bv merenguebotercreme gebruiken of botercreme van de mix van de hebshop.

If life gives you lemons, make lemoncurd.