1

Onderwerp: eerste Icing cc's. Icing korrelig

Vandaag even frobelen met Icing uitgeprobeerd. Ontwerpje ofzo is dus niet echt interessant.. hihi...

Heb de icing eerst gekleurd en toen verdund met koud water. Daarna goed geroerd met een glazen roerstaafje. Ik vind de Icing nu zo korrelig... Is dat normaal?

http://i10.photobucket.com/albums/a141/marionmulder/11102009082.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a141/marionmulder/11102009083.jpg

2

Re: eerste Icing cc's. Icing korrelig

:thunk: Nee, zo korrelig hoort ie niet te zijn... Heb je de peodersuiker en het eiwitpoeder goed gezeefd van te voren?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb gewoon de k&k icing van de hebshop gebruikt

4

ook die moet je zeven!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

5

Euh.... Geen icing mix oid hoor, gewoon de K&K icing die je in een pot koopt

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=111

6

Ah, die heb ik nog nooit gebruikt, dus ik weet niet hoe die hoort te zijn :nooo

Groetjes, Adrienne

7

Ik zou ook niet weten hoe dat werkt, heb zelf icing gemaakt (wel met rauw eiwit omdat ik geen poeder in huis heb) en dat ziet er idd iets 'gladder' uit

ik gebruik het recept vd koekjesfee en heb er geen last van.

Arnhems Meisje 2008

9

De kan en klare icing kan je niet verdunnen, dan is dit inderdaad het resultaat.
Staat wel op de verpakking, maar bij mij werkte het ook niet.
Dus gewoon zelf de icing maken, wordt het echt veel mooier van.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

10

Wat jammer dat het zo korrelig geworden is, want de cakejes zien er wel lekker uit.

Wellicht dat het beter lukt als je net wat Clariska ook al zei toch de icing zelf maakt met bijv. 5 el tafelmargarine en 5 el. poedersuiker en een mespuntje kleurstof.

11

Mamaloutje schreef:

Wellicht dat het beter lukt als je net wat Clariska ook al zei toch de icing zelf maakt met bijv. 5 el tafelmargarine en 5 el. poedersuiker en een mespuntje kleurstof.

:S Ten eerste wordt dat geen icing ( er wordt hier Royal Icing bedoeld ;) ) maar botercreme, en ten tweede wordt botercreme een stuk lekkerder als je dat met roomboter maakt! :Y :)

Groetjes, Adrienne

12

Adrienne schreef:
Mamaloutje schreef:

:S Ten eerste wordt dat geen icing ( er wordt hier Royal Icing bedoeld ;) ) maar botercreme, en ten tweede wordt botercreme een stuk lekkerder als je dat met roomboter maakt! :Y :)

Klopt heb je ook helemaal gelijk in. alleen dacht ik dat dit een mooier en gladder geheel zou geven, omdat de icing te korrelig was.

En glazuur van water en poedersuiker wellicht niet het beste resultaat zou geven.

Voor botercr

13

Mamaloutje  schreef:
Adrienne schreef:
Mamaloutje schreef:

Ten eerste wordt dat geen icing ( er wordt hier Royal Icing bedoeld  ) maar botercreme, en ten tweede wordt botercreme een stuk lekkerder als je dat met roomboter maakt!

Klopt heb je ook helemaal gelijk in. alleen dacht ik dat dit een mooier en gladder geheel zou geven, omdat de icing te korrelig was.

En glazuur van water en poedersuiker wellicht niet het beste resultaat zou geven.

Voor botercr

Groetjes v. Annette.

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren