1

Onderwerp: Hoe 'verf' ik marsepein alleen aan de buitenkant?

Hoe kan ik een kleurtje aanbrengen dus zeg maar donkere haartjes verven of rode wangetjes zoals op de cupcakes met piraatjes?
Ik heb wel een kleursetje om de marsepein in zijn geheel mee te kleuren, maar verder niets.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2

Re: Hoe 'verf' ik marsepein alleen aan de buitenkant?

Dat kun je prima gebruiken..beetje aanlengen met Alcohol. ( Geen water!)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Je kan wangetjes rood maken met dust.
Dat is een heel fijn poedertje dat je met een droog kwastje kan aanbrengen om mooie blosjes te maken. donkere haartje kan je gewoon met vloeibaar of gelvorm kleurstof maken. Er wordt als tip gegeven om de kleur te verdunnen met alcohol (70%) of wodka o.i.d.. Maar ik heb het tot nu toe gewoon gelijk uit het potje met een kwastje.
Als je nu rode wangetjes moet maken, zonder dat je nog dusting kan kopen, kan je ook wat rode kleurstof op een droge kwast doen (weinig) dan even verven op wat keukenpapier zodat je kwast droger wordt en er haast geen kleurstof meer hebt, en dan kan je in ronde bewegingen ook blosjes maken. Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt ;)
Groetjes
Kim

groetjes,
Kim

4

taartentrien schreef:

Dat is een heel fijn poedertje dat je met een droog kwastje kan aanbrengen om mooie blosjes te maken. donkere haartje kan je gewoon met vloeibaar of gelvorm kleurstof maken. Er wordt als tip gegeven om de kleur te verdunnen met alcohol (70%) of wodka o.i.d.. Maar ik heb het tot nu toe gewoon gelijk uit het potje met een kwastje.
Als je nu rode wangetjes moet maken, zonder dat je nog dusting kan kopen, kan je ook wat rode kleurstof op een droge kwast doen (weinig) dan even verven op wat keukenpapier zodat je kwast droger wordt en er haast geen kleurstof meer hebt, en dan kan je in ronde bewegingen ook blosjes maken. Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt ;)
Groetjes
Kim

Je noemt alcohol(70%) of wodka. Volgens mij kan je niet  die alcohol gebruiken die je koopt bij de drogist. Moet wel geschikt zijn voor consumptie.
Wodka is een betere optie.

met de zoekfunctie zoeken en je vindt wel meer over wat mensen daar voor gebruiken.

Groeten Jesni

Of met eetbare stift!!!

6 Laatst bewerkt door Adrienne (11-10-2009 13:26)

jesni schreef:
taartentrien schreef:

. Er wordt als tip gegeven om de kleur te verdunnen met alcohol (70%) of wodka o.i.d.. Maar ik heb het tot nu toe gewoon gelijk uit het potje met een kwastje.

Groetjes
Kim

Je noemt alcohol(70%) of wodka. Volgens mij kan je niet  die alcohol gebruiken die je koopt bij de drogist. Moet wel geschikt zijn voor consumptie.

Groeten Jesni

Er staat toch niet dat ze die 70% bij de drogist vandaan heeft? ;)

Er bestaat ook alcohol van zo'n hoog gehalte die wel geschikt is voor comsumptie. Volgens mij heeft strohrum bv wel 80%, en bij ons is er zelfs 90% bij de supermarkt te krijgen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Adrienne schreef:
jesni schreef:
taartentrien schreef:

Groetjes
Kim

Groeten Jesni

Er staat toch niet dat ze die 70% bij de drogist vandaan heeft? ;)

Er bestaat ook alcohol van zo'n hoog gehalte die wel geschikt is voor comsumptie. Volgens mij heeft strohrum bv wel 80%, en bij ons is er zelfs 90% bij de supermarkt te krijgen :Y

Nee weet ik, maar ik las het en het eerste waar ik aan dacht, misschien wel doordat er of tussen staat. Dat je dan die alcohol ook zou kunnen gebruiken.
Heb het alleen even gemeld om misverstanden te verkomen:)

Groeten Jesni

8

jesni schreef:

Heb het alleen even gemeld om misverstanden te verkomen:)

Je hebt gelijk; ik had je niet helemaal goed gelezen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Bedankt voor jullie reacties! Nou heb ik nog een flesje 80 % stroh rum staan, dat zal voor de donkere kleurtjes wel geschikt zijn, anders maar wodka, want ik laat het flesje uit het kraampakket inderdaad maar staan haha!
Nogmaals bedankt