1

Onderwerp: wit marsepein mooier te kleuren dan ongekleurd marsepein?

Omdat ik een beetje een beginneling ben heb ik toch nog een vraagje over het kleuren van marsepein. Ja, heb eerst alle zoektermen ingevoerd en gelezen :) maar kon het niet echt vinden!

Gebruiken jullie zelf ongekleurd marsepein om te kleuren? Voor mijn eigen idee is wit gekleurd marsepein mooier te kleuren... Worden de kleuren dan hetzelfde als ik ongekleurd marsepein gebruik?

Ik heb al het een en ander gemaakt, vooral om te oefenen, maar mijn marsepein gaat zo snel. Dus wil een grotere portie kopen en vraag me nu af of ik beter ongekleurd of wit gekleurd marsepein moet kopen? Ik heb wel ongekleurd marsepein gekleurd maar voor mijn gevoel werden de kleuren wat doffer.

alvast bedankt!

Re: wit marsepein mooier te kleuren dan ongekleurd marsepein?

ik koop altijd ongekleurd dus blanke marsepein. sommige kleuren komen daar juist beter in uit. Maar lichtblauw blijft wel lastig, omdat het ietwat gelig is krijg je snel een wat groenige kleur. Dus dan is het wel handig om je marsepein eerst wit te kleuren, of iig lichter.
je kunt het bij mijn taarten zien, ik gebruik bijna altijd marsepein.
Behlave als een taart wit moet zijn, dan het liefst fondant. Ik heb wel een keer een taart wit moeten kleuren omdat ze en wit wilden en marsepein.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik zou juist geen wit kopen als basis om te kleuren, omdat door de witte marsepein al kleurstof (wit) zit. Een potje witte kleurstof in huis om ook met marsepein lichtblauw en pastel te krijgen, is dan wel weer erg handig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Met wit marsepein krijg je mooie pastel kleuren. Voor donkere kleuren gebruik ik gewone marsepein. Witte kleurstof vind ik maar weinig effect geven maar kan aan de noorse marsepein liggen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5

Ik ga inderdaad ongekleurd marsepein kopen. Ik heb even op je site gekeken, tirza, en dat zijn echt hele mooie taarten met hele mooie kleuren! Dank jullie wel!

6

Ik meng vaak marsepein en fondant door elkaar: marsefond dus. Dan heb je de mooie kleur van de fondant en toch de lekkere smaak van marsepein. Valt hier altijd wel in de smaak...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek