1

Onderwerp: gelijkmatige rolletjes...

Ik heb weer iets in mijn hoofd :lol:
wil een badje maken :D met eendjes erin , mijn kleine mannetje is zaterdag jarig en gek op eendjes en zwemmen , heb een dummy van 15cm nou wou ik zon ringenbadje maken en heb t ook gedaan alleen krijg ik geen gelijkmatige rolletjes .
als ik ze met de sugargun maak zijn ze te klein , heb ook n rolplank van mijn vriend gebruikt die hij voor boilies gebruikt ;) maar daar glijd de fondant niet in :(
dus iemand nog een idee hoe je gelijkmatige rolletjes krijgt die n beetje dikker zijn ?
of n ander idee hoe ik die dummy rondom kan laten lijken op n badje ?

2

Re: gelijkmatige rolletjes...

Ik maak dan eerst een rolletje/worstje door gewoon met m'n vingers/handen te rollen en daarna ga ik er voorzichtig met m'n smoother overheen om 'm gelijkmatig te maken :) ( en evt nog wat dunner, dat gaat ook :Y )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik maak zulke rolletje met me smoother. Gewoon rollen tot je de gewenste dikte heb.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Adrienne schreef:

Ik maak dan eerst een rolletje/worstje door gewoon met m'n vingers/handen te rollen en daarna ga ik er voorzichtig met m'n smoother overheen om 'm gelijkmatig te maken :) ( en evt nog wat dunner, dat gaat ook :Y )

Precies. Zo dus :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

yep hier ook met de smoother

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

6

nou dan ga ik dat eens proberen :)
thnx

Niet te hard duwen (dan plet je het rolletje) maar rustig heen en weer halen tot de gewenste dikte, ook voor mensen zonder sugergun een tip, want het werkt echt

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

8

haha alsof je me kent :lol:
ik zag mezelf al vloeken dat dit ook niet gaat lukken vanavond als mn kinders slapen ga ik weer n poging wagen :)

9

of... (zal nu wel te laat zijn) rolletjes maken met de sugar gun, grootste gaatje natuurlijk, en die op een stuk marsepein leggen en dan oprollen.

10

ik heb gister inderdaad mn sugar gun maar aan de gang gezet :lol: heb steeds 3 rolletjes ( ging precies genoeg in om helemaal rond de dummy te gaan :) ) om en om gedaan zal zo even n foto maken :)

11

chantal1980 schreef:

of... (zal nu wel te laat zijn) rolletjes maken met de sugar gun, grootste gaatje natuurlijk, en die op een stuk marsepein leggen en dan oprollen.

Hey, die had ik nog niet gehoord: ga ik onthouden!

Groetjes, Adrienne

12

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=69715

zo heb ik het nu maar gedaan :)

13

Adrienne schreef:
chantal1980 schreef:

Hey, die had ik nog niet gehoord: ga ik onthouden!

ik ook niet hoor, verzon het ter plekke haha!

14

chantal1980 schreef:

ik ook niet hoor, verzon het ter plekke haha!

:lol:
Nou, de eerste die het uitprobeert moet het dan maar even melden ;)

Groetjes, Adrienne