1

Onderwerp: het peggy koekjes recept? wat doe ik nou niet goed

aan koekjes kun je vrij weinig verkeerd doen denk ik....toch? ik heb alle ingredienten goed gewogen. ik heb precies gedaan wat er stond.

maar mijn deeg is brokkelig. ik kan het niet goed uitrollen. ik heb het gekneed daarna met mijn handen zodat het warmer werd. ook knudde,.

ik ga zo nog wat boter toevoegen wie weet werkt dat. met wat suiker maar geen bloem

ik heb het recept van hier, 400 gram bloem klopt ook?

help

Let them eat cake
http://annettes.tk/

2

Re: het peggy koekjes recept? wat doe ik nou niet goed

Heb je het met de hand gekneed ( vanaf het begin, bedoel ik)? Dan moet je echt flink doorkneden, hoor ;)

Ik doe het met de Kitchenaid, en dan mix ik eerst de boter+suiker tot room, dan het eitje erbij, en als laatste de bloem. Is echt geen stug of brokkelig deeg; eerder zacht te noemen. het moet daarna echt minimaal nog een uur in de koelkas voordat je ermee kunt werken...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ik heb de boter en de suiker gemixt met de mixer (mijn keukenmachien heeft het begeven) daarna de bloem erbij. en alles door elkaar gemixt. eitje en dan met de hand gekneed en gekneed.

ik heb wat gespeeld met wat boter en wat suiker erbij en het is nu goed kneedbaar. ben benieuwd

Let them eat cake
http://annettes.tk/

4

Ik heb het net ook geprobeerd, maar bij mij bleef het ook erg droog en korrelig. Ik heb het uiteindelijk maar met mijn handen tot een bal gekneed, wat wel goed ging. Maar met de mixer, zoals in het recept staat, bleven het kruimeltjes. Het ligt nu in de koelkast, over een half uurtje zal ik eens kijken of ik er koekjes van kan maken :).

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

5 Laatst bewerkt door Sofia (30-10-2009 23:39)

Het recept voor koekjes van hiernaast heb ik ook een keer geprobeerd. En bij mij was het ook niet uitrolbaar en brokkelig. Wat ik toen heb gedaan: ik heb het deeg zo goed mogelijk tot een bal gevormd, in plasticfolie verpakt en in de koelkast gelegd. De volgende dag uitgerold tussen twee grote stukken bakpapier. Dat ging toen goed. Misschien heb je hier iets aan?

Ps: wat voor boter heb je gebruikt?

6

Je kan ook het volgende recept gebruiken. Ik heb het van Cakejournal en het werkt super moet ik zeggen:

Vanilla sugar cookies:
Geschikt voor ongeveer 35 tot 30 mediumsized cookies.

100 gram Kristalsuiker
100 gram suikerbakkerspoeder/poedersuiker
2 eieren maat L
1 theelepel vanille-extract
450 gram gezeefde bloem.
200 gram roomboter

Extra meel voor het kneden en uitrollen

Stap 1:
In een kom of in de keuken mixer de twee soorten suiker mengen met de vanille en de eieren. Voeg de bloem en de boter en blijf gewoon mengen totdat het deeg bij elkaar komt.

Stap 2:
Kneed hierna het deeg licht met de hand op uw bloem bestrooid aanrecht en verpak het goed in folie. Leg het voor minimaal 2 uur in de koelkast.

Stap 3:
Haal het deeg uit de koelkast en kneed het kort door. Rol het deeg uit op een werkblad bestoven met bloem. Steek de koekjes uit en bak ze in ongeveer 15-20 minuten in de oven (verwarmd tot 170c). De koekjes moeten net beginnen met lichtbruin kleuren, maar hoeven nog niet overal hard te zijn, dit gebeurt bij het afkoelen.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

100 gram Kristalsuiker
100 gram suikerbakkerspoeder/poedersuiker
2 eieren maat L
1 theelepel vanille-extract
450 gram gezeefde bloem.
200 gram roomboter

Voor de suiker en poeder suiker kan je ook basterd nemen dat lost beter op en geeft een nog beter resultaat.

Als je zondigt zondig dan lekker