1

Onderwerp: Ideetjes gevraagd voor een kleuterklas

Volgende week vrijdag ga ik met de klas van mijn dochtertje 4-5- en 6 jarigen cupcakes versieren in het kader van de kinderboekenweek.
Ik bak de cupcakes natuurlijk van te voren. Het lijkt me niet handig om met marsepein te werken, ik ga dus maar allerlei kleurtjes glazuur maken. Of heeft iemand voor de bekleding andere ideetjes.

Voor de versiering wilde ik allerlei sprinkles halen van gewoon dr. oetker. Ook wil ik op voorhand al bloemetjes/sterretjes enzo uitsteken. Iemand nog leuke ideetjes voor de decoratie?

Het mag (natuurlijk) niet te duur zijn :D

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Ideetjes gevraagd voor een kleuterklas

Ik denk dat glazuur een kliederboel wordt.Meestal vinden ze het leuk om  te kleien .Dus ik zou toch voor marsepein of fondant gaan.

3 Laatst bewerkt door mamannette (08-10-2009 22:43)

boekenweek. boeken hebben letters (tenminste die van mij dan hahaah). cakes met letters erop

Let them eat cake
http://annettes.tk/

4

Ik heb het ook met mijn kleuterklas een paar jaar geleden gedaan en ik had gewoon hagelslag,vlokken,m&m's en een spuitbus met slagroom gehaald. (deed toen ook nog niets met taarten)
Het zelf spuiten van de slagroom vonden ze nog het mooist.

Misschien kun je wat spuitzakken vullen met div. kleurtjes icing zullen ze geweldig vinden (lekker kliederen :D)

5

ik weet ook uit ervarig dat het een kliederboel gaat worden ;). Maar ik weet ook ervaring dat de kids dat geweldig gaan vinden.

Maar ik vond het idee van letters erop ook wel heel gaaf. Gewoon ze zelf vast uitsteken en laten drogen zodat ze hard zijn. Dan kunnen ze ook rechtop in de troep staan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.