1

Onderwerp: Smaakaroma vraagje

Ik wil in een taart deze week voor t eerst een smaakaroma proberen.
Nu weet ik hoe tremperen werkt (dankzij de zoekfunctie) maar volgende de verkoper kun je aroma ook direckt in t beslag doen.
Eigelijk wil ik dat laatste gaan proberen. Hoeveel doe ik dan in t beslag?
Het gaat om een kapsel van 22 cm.

Alvast bedankt!!

Re: Smaakaroma vraagje

Hoi,

Ik ken dat niet eigenlijk, maar ik zou toch kiezen voor tremperen, omdat je kapsel hier lekker smeu

3

Ik heb geen idee verder.. ik denk zelf op t pak bescuit mix staan eventueel enkele druppels citroensap/rasp dat je dit dus zou moeten/kunnen vervangen door een aroma

Iemand anders nog ideeen? Wil eigelijk wel graag zeker weten, dit is geen oefentaartje maar voor de verjaardag van mijn vriend.. Die moet gewoon goed lukken.

4

Ik denk dat tremperen veel lekkerder is. Als je het door de mix doet proef je het heel anders dan dat je je bisquit er mee besprenkelt. Dat laatste geeft een bijzondere smaaksensatie...
Het is geen antwoord op je vraag, maar wilde het toch even kwijt  :O
Succes met je taart.

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

5

Bedoel je zo'n geconcentreerde smaakessence of zo'n trempeersiroop? Want dat verschilt nogal.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Ik ken het ook alleen maar als tempreerversie zeg maar, dus niet in het beslag!
heb het bakkers eigenlijk ook nooit zien doen..

ik ben wel benieuwd eigenlijk of het werkt, dus ik lees ook mee!

7

e.b.m. schreef:

Bedoel je zo'n geconcentreerde smaakessence of zo'n trempeersiroop? Want dat verschilt nogal.

Ik denk dat het eens smaakessence is.. het heet verder natuuridenktieke aroma.
Ga het maar tremperen voor de zekerheid.

8

Ja, maar als het geconcentreerd is, is dat helemaal niet lekker, hoor. Veel te sterk. Dan eerst aanlengen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

Goed dan ga ik morgen maar eens bellen na t suikeratelier voor de zekerheid.. de man verzekerde me dat ik er mee kon tremperen maar nu ga ik wel heel hard twijfelen...

10

Do heeft me het verlossende antwoord gegeven: Het is voor in de botercreme en / of in het beslag!

11

Idd in beslag of botercr

Hoi,

Maar smaak-essences gebruik ik ook hoor in de botercreme, ik gebruik het liefste citroen-essence omdat deze de smaak zo lekker fris maakt. Ik doe het altijd op de gok erbij. Uit Oostenrijk heb ik rum-essence meegenomen, ook lekker! Was daar helemaal niet duur. Je hebt ze hier ook in de supermarkten.