Onderwerp: hoe bewaren jullie restjes
hoe bewaren jullie de restjes marsepein. ik doe ze nu in folie en in een zakje en daarna in een lege baksel emmer. ook zo met fondant. hoe doen jullie dit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » hoe bewaren jullie restjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoe bewaren jullie de restjes marsepein. ik doe ze nu in folie en in een zakje en daarna in een lege baksel emmer. ook zo met fondant. hoe doen jullie dit?
Ook in vershoudfolie, en dan in een luchtdicht zakje, en dan in een tupperware doos. Ik hou er niet van om het (lang) te bewaren, alleen stukken marsepein/fondant die nog niet gekleurd of bewerkt zijn bewaar ik.
Yep, net zo!
Ik stop de restjes per kleur (dus ook licht en donker apart) in een diepvries zakje dat ik afsluit met een Ikea klem (wel strak dus zonder lucht in de zak). Daarna in een donkere afsluitbare bak.
Ik rol eerst van ieder kleurtje fondant apart een balletje en stop dat in een boterhamzakje dat ik dichtknoop. De boterhamzakjes gaan dan vevolgens nog in een bewaarblik en dan in de voorraadkast. Restjes botercreme (met en zonder smaakje) doe ik (uiteraard per smaak apart) in bewaarbakjes en vries ik in met een stickertje met inhoud en bereidingsdatum op het deksel.
Ik rol eerst van ieder kleurtje fondant apart een balletje en stop dat in een boterhamzakje dat ik dichtknoop. De boterhamzakjes gaan dan vevolgens nog in een bewaarblik en dan in de voorraadkast. Restjes botercreme (met en zonder smaakje) doe ik (uiteraard per smaak apart) in bewaarbakjes en vries ik in met een stickertje met inhoud en bereidingsdatum op het deksel.
Wat zij zegt...
*)
Ik smeer restjes marsepein en fondant in met een beetje crisco voordat ik ze in een plastic zak stop. Tip gekregen van Maisie Parish en het houdt veel langer.
Ik smeer restjes marsepein en fondant in met een beetje crisco voordat ik ze in een plastic zak stop. Tip gekregen van Maisie Parish en het houdt veel langer.
Oei, dat klinkt als een slimme truuk;nog niet eerder gehoord!
Restjes gaan in een plastic zakje, goed dicht en daar heb ik een voorraad blik voor. Restjes die niet meer eetbaar zijn, of te vaak gebruikt, gaan in de dummiebak.
exact hetzelfde.....heb alleen teveel lege bakels emmers
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » hoe bewaren jullie restjes