1

Onderwerp: hoe bewaren jullie restjes

hoe bewaren jullie de restjes marsepein. ik doe ze nu in folie en in een zakje en daarna in een lege baksel emmer. ook zo met fondant. hoe doen jullie dit?

Re: hoe bewaren jullie restjes

Ook in vershoudfolie, en dan in een luchtdicht zakje, en dan in een tupperware doos. Ik hou er niet van om het (lang) te bewaren, alleen stukken marsepein/fondant die nog niet gekleurd of bewerkt zijn bewaar ik.

'I love it when a cake comes together'

3

Yep, net zo!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik stop de restjes per kleur (dus ook licht en donker apart) in een diepvries zakje dat ik afsluit met een Ikea klem (wel strak dus zonder lucht in de zak). Daarna in een donkere afsluitbare bak.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik rol eerst van ieder kleurtje fondant apart een balletje en stop dat in een boterhamzakje dat ik dichtknoop. De boterhamzakjes gaan dan vevolgens nog in een bewaarblik en dan in de voorraadkast. Restjes botercreme (met en zonder smaakje) doe ik (uiteraard per smaak apart) in bewaarbakjes en vries ik in met een stickertje met inhoud en bereidingsdatum op het deksel.

Eigen taart is goud waard!

6

Dorine80 schreef:

Ik rol eerst van ieder kleurtje fondant apart een balletje en stop dat in een boterhamzakje dat ik dichtknoop. De boterhamzakjes gaan dan vevolgens nog in een bewaarblik en dan in de voorraadkast. Restjes botercreme (met en zonder smaakje) doe ik (uiteraard per smaak apart) in bewaarbakjes en vries ik in met een stickertje met inhoud en bereidingsdatum op het deksel.

Wat zij zegt...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

7

Ik smeer restjes marsepein en fondant in met een beetje crisco voordat ik ze in een plastic zak stop. Tip gekregen van Maisie Parish en het houdt veel langer.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

8

Lady_Sharon schreef:

Ik smeer restjes marsepein en fondant in met een beetje crisco voordat ik ze in een plastic zak stop. Tip gekregen van Maisie Parish en het houdt veel langer.

Oei, dat klinkt als een slimme truuk;nog niet eerder gehoord! :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Restjes gaan in een plastic zakje, goed dicht en daar heb ik een voorraad blik voor. Restjes die niet meer eetbaar zijn, of te vaak gebruikt, gaan in de dummiebak.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

exact hetzelfde.....heb alleen teveel lege bakels emmers :S

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl