1

Onderwerp: verschil ????

he dames wat is het verschil tussen fondant en marsepijn om te bekleden ????? vraag me dit nu al tijdje af :D vandaag paketje binne gekregen met boeken en spullen om taarte te gaan bakken  mar voor dat ik begin wou ik iets meer weten
groetjes melanie

de liefde van de man gaat door de maag
dus mag ik die graag vullen :D

2

Re: verschil ????

Dat is voor de meeste van ons iets persoonlijks. De een vindt fondant prettiger om mee te werken, dan ander marsepein. De een van het ene lekkerder, de ander... En dat geldt ook voor de mensen voor wie je de taart maakt.

Gewoon uitproberen dus en kijken wat jij zelf vindt!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

maar het is niet zo dat het ene zacht blijft en het ander niet of zo ?

4

Fondant droogt harder op dan marsepein. Voor dingen die stevig moeten blijven staan, een strik bijv. kan je beter fondant gebruiken, eventueel verstevigd met tylose.
Qua bekleden is het voor iedereen persoonlijk, de een vindt fondant sneller scheuren, de ander heeft dat probleem weer met marsepein.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik heb zelf het meeste schik met fondant. Marsepein plakt en doet van alles wat ik niet wil... Qua smaak? Geen idee, ik lust allebei niet. Ik maak een taartje en geef

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

6

heb net het recept gemaakt masepein die hier op de sie staat mij hij blijft heel plakkerig en heb een eiwit oevr hahahah staat nergens waar ik die voor moet gebruiken en denk niet dat rolle wat word met dit recept of ik heb iets fout gedaan dikke kus mel ps als iemadn voor mij een lekker werkend recepje heeft ik hou me warm aan bevolen

7

hoi,

Marsepein is gemaakt van amandel (dus niet handig voor mensen met notenallergie) en fondant is voornamelijk van suiker gemaakt. Het is allebei erg zoet vind ik, kinderen schijnen fondant lekkerder te vinden.
Ik heb tot nu toe mijn taarten bekleed met marsepein, vind wel dat het snel kleeft aan alles en als je het niet genoeg kneed dan krijg je nog wel eens van die scheurtjes erin. Dat schijnt met fondant weer minder te zijn. Dus heb ik gewoon ook fondant besteld en ga ik me daar morgen eens op storten, ben benieuwd..

Net wat jodess zegt, het is denk ik een kwestie van smaak en wat je zelf makkelijke vind.

Succes!

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

8

hahaha ja dank je wel de bonk masepein ligtiop aan rechten als huis klaar is ga ik ze oever met choco chip muffens doen en kijken wat het wort
:D

9

melaniems schreef:

hahaha ja dank je wel de bonk masepein ligtiop aan rechten als huis klaar is ga ik ze oever met choco chip muffens doen en kijken wat het wort

Heeft maRsepein een oever? Ik snap niet echt wat er staat, sorry...

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

10

mamaricky schreef:
melaniems schreef:

Heeft maRsepein een oever? Ik snap niet echt wat er staat, sorry...

hahaha sorry soms wil ik te snel gaan hahaha
ik zij dus mijn bonk masepein ligt op het aan recht en als het huis klaar is (schoonmaken) ga ik het overmijn choco chips muffins doen en kijken wat het wort :D

gelijke een nieuwe up date ik heb met rode kleurstof gekleurt maar op 1 of andere manier is hij niet zo mooi rood als die van jullie  maar ja denk dat ik binne kort is fond ga maken mischien is dat beter en anders ga ik maar bestellen
groetjes melanie

11

Je moet echt langzamer typen hoor!

Rood is een erg moeilijke kleur. Je hebt er vrij veel kleurstof voopr nodig. Datzelfde geldt trouwens voor zwart. Het schijnt wel sterker van kleur te worden als je het een nachtje laat rusten. Maar zelf koop ik rood en zwart gewoon voorgekleurd in de webshop.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl