1

Onderwerp: Vraagje Amandelspijs in Cake

Goedemorgen,

Ik vraag me even af: Nu had ik hier een recept gezien van een CC met spijs erin, op het eerste plaatje stond het cc beslag in zn vormpje met een beetje spijs erbovenop, later als resultaat zag je het spijs inene onderin zitten?

Zakt dat spijs tijdens het bakken dan zo naar onderen?

en kun je zo'n trucje dan ook doen met een gewone cake vorm? ( zo'n lange uit 1 stuk cake zeg maar)

Dat je dan de cake gewoon gaat bakken met de speculaaskruiden en er dan de spijs bovenop doet?

2

Re: Vraagje Amandelspijs in Cake

Ja, dat van de cc's klopt helemaal, het zakt gewoon naar beneden. Bij een gewone cake ligt het eraan of je een normaal cakebeslag hebt, dat is behoorlijk stevig (cc-beslag is vaak wat vloeibaarder). Ik zou het zelf gewoon al een beetje erin duwen, het gaat wel zakken natuurlijk, of anders in kleinere stukjes gewoon over de helft van het beslag verdelen en dan de andere helft van het beslag erom of een beetje erdoor roeren in het de vorm met een vork.... zoiets dus ;)

Veel sukses met je lekkere cake!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Vraagje Amandelspijs in Cake

Lara M. schreef:

of anders in kleinere stukjes gewoon over de helft van het beslag verdelen en dan de andere helft van het beslag erom of een beetje erdoor roeren in de vorm met een vork.... zoiets dus ;)

Veel sukses met je lekkere cake!

Ik heb dit stukje tig keer zitten lezen, maar begrijp em nog steeds niet haha.

Denk dat ik maar ga proberen de spijs in het beslag te duwen in de vorm en dan zien we het wel.

Ik ga gewone mix voor fijne cake gebruiken van Koopmans.

Hopen dat dit lukt, dan heb ik weer wat leuks voor de boeg volgende week als mn bestelling uit de shop binnen is met de cc mix:-)