1

Onderwerp: niet probleem loslatende papiertjes bij cuppies maar....

donker verkleurde papiertjes
Heb ik bv van die mooie cupcake papiertjes..licht roze met stipjes of bloemetjes en dan als het cuppie uit de siliconen vorm komt (die gebruik ik om ze in te zetten) is het papiertje bruinig...hebben jullie dat ook of wat is de tip???
Ik vind al die papiertjes zo mooi maar eigenlijk zie je er na het bakken weinig meer van..Ik gebruik zowel de cupcakes mix van de shop hier en die van taart en decoratie...
dus ik hoor het graag wat ik fout doe

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: niet probleem loslatende papiertjes bij cuppies maar....

Ik denk eigenlijk dat het bijna niet te voorkomen is, ik heb het ook bij bijna alle merken papiertjes. Wat je kunt doen is zo'n mooi papiertje als 2e papiertje gebruiken, dus in wit bakken, en dan de gebaken cupcake in een tweede bakingcup zetten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

thanks marianne..daar zat ik ook al aan te denken maar dan staan sommige papiertjes er zo wijd omheen denk ik? heb jij 't al eens gedaan zo?
dus het is niet alleen mijn problemo...dat is in ieder geval al fijn om te weten
thanksssssssss

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Ik heb nu zo'n 5 keer cc's gemaakt en nog nooit problemen gehad met verkleurde papiertjes. Ik heb wel geen siliconenbakblik om ze in te doen, maar een van PME. Kan het daar niet aan liggen??

5

Weet je, volgens mij is het een onderdeel van hetzelfde probleem. Mijn theorie is, dat zowel de loslatende als de verkleurde papiertjes komen doordat de boter niet goed verdeeld is door het deeg. Ik klop de boter eerst 10 minuten , schraap dan alles van de bodem en de zijkanten en doe dan de mix etc. er pas bij. Tussendoor haal ik dan nog een keer alles van de bodem en de zijkanten. Ik heb er dan geen problemen meer mee. Misschien kun je dat nog eens proberen?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

dank je katja dat ga ik zeker doen..... en mischien ook eens een metalen bakblik gebruiken ipv siliconen
dank je dames....