1

Onderwerp: Banana crumble muffins

Ik heb ze net gemaakt en ik vind ze heel lekker, niet droog, lekker luchtig, lekkere bananensmaakt en lekker knapperige topping.

Voor 12 muffins:
Oven op 190c

-190 gr bloem
-1 theelepel backing soda
-1 theelepel bakpoeder
-snufje zout
-3 geprakte bananen
-150 gr suiker
-1 ei
-75 gr gesmolten boter

Voor het crumble laagje:

-75 gr bruine suiker
-1 eetlepel bloem
-halve theelepel kaneel
-1 lepel boter

---------------------------------

Alle droge ingredienten met elkaar mengen en alle natte ingredienten met elkaar mengen. Daarna alles samen voegen en roeren (niet te lang, gewoon totdat alles net vermengt is)

Dit verdelen over 12 vormpjes (ik deed dus gewoon in cupcake papiertjes en die in een cupcake vorm)

Daarna in een schaaltje de bruine suiker, bloem, kaneel en boter doen en dat met je handen beetje vermengen met elkaar tot je kruimel krijgt, deze over de muffinmix doen en KLAAR

18 a 20 minuten bakken op 190 graden

(Ook heeeeel lekker is om de banaan door bv appel te vervangen)

-----------------------------------

Hier mijn muffins die net uit de oven komen (dag later zijn ze nog lekkerder)

http://img3.imageshack.us/img3/1221/sv301812.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/7040/sv301816.jpg

2

Re: Banana crumble muffins

Die lijken me echt heel erg lekker!!!!! Gaat op m'n lijstje.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ooh die zien er lekker uit!!
Ga ik ook eens proberen, met appel denk ik.
Maar of ze er na een dag nog staan weet ik nog niet.. :P

Inderdaad, ze zijn lekker. Had nog enkele te rijpe bananen liggen en heb ze daarom ook eens gemaakt. Alleen.....
Die baking soda, dat is toch niet mijn ding. Toen ik het bakje, waar het in zat, open deed, kiepte ik bijna om. Maar dacht dat zal met bakken wel weg zijn.
Nou heb ze zojuist, eentje dan, opgegeten en je proefde het niet direct. Toch kwam er op een gegeven moment een vleugje langs.
Nu wil mijn vriend ze dus niet eten. "Is dit wel eetbaar?" zei hij.

Nu heb ik net op het forum gekeken en daar deed iemand bakpoeder erbij.
Dat stond ook al in het recept, dus de volgende keer maar 2 keer zoveel bakpoeder.

Hoe zat dat bij jullie?

5

Koekje-van-eigen-deeg schreef:

Inderdaad, ze zijn lekker. Had nog enkele te rijpe bananen liggen en heb ze daarom ook eens gemaakt. Alleen.....
Die baking soda, dat is toch niet mijn ding. Toen ik het bakje, waar het in zat, open deed, kiepte ik bijna om. Maar dacht dat zal met bakken wel weg zijn.
Nou heb ze zojuist, eentje dan, opgegeten en je proefde het niet direct. Toch kwam er op een gegeven moment een vleugje langs.

Dat stond ook al in het recept, dus de volgende keer maar 2 keer zoveel bakpoeder.

Hoe zat dat bij jullie?

vind maar raar want ik ruik/proef helemaal niets van de backing soda, zou die van jou niet overdatum of iets zijn?

6

Ik denk dat dat dat inderdaad niet goed meer is. Bij mij is de bakingsoda ook geur en smaakloos....

7

klinkt erg lekker
wel een vraagje, hoort banaan bij droog of bij nat qua ingredienten?

8

santepantje schreef:

klinkt erg lekker
wel een vraagje, hoort banaan bij droog of bij nat qua ingredienten?

hoort bij het nat :)

9

Waar kan ik dat kopen bakingsoda? Is dat net zoiets als zuiveringszout? Kom dat ook regelmatig tegen maar heb daar ook geen verstand van.

Jou cakejes zien er verrukkelijk uit en wil ze ook een keertje uitproberen.

10

Oh die lijken me lekker! Ik ga ze een keer uitproberen. Bedankt voor het recept. :thumb:

11

Twixie schreef:

Waar kan ik dat kopen bakingsoda? Is dat net zoiets als zuiveringszout? Kom dat ook regelmatig tegen maar heb daar ook geen verstand van.

Jou cakejes zien er verrukkelijk uit en wil ze ook een keertje uitproberen.

ja is zelfde, kan je bij de apotheek kopen

evelien1001 schreef:
Koekje-van-eigen-deeg schreef:

Hoe zat dat bij jullie?

vind maar raar want ik ruik/proef helemaal niets van de backing soda, zou die van jou niet overdatum of iets zijn?

Naderhand had ik nog eens goed gekeken, maar had geen backing soda maar backing ammonia gebruikt. Stom he.
Maar ben nu al geheel Limburg af aan het gaan om backing soda te krijgen.
Mijn moeder al naar de toko gestuurd. Niks. Hier bij diverse drogisten.
Het enige waar ik nog niet ben geweest is de apotheek of de reformwinkel.

Desiree

13

Hey Desiree, bij de etos in Elsloo hebben ze die backing soda maar ook in de Makado bij de Etos.

14

bij de apotheek! Het heet dan zuiveringszout.

15

Ik heb een zakje bij de Turkse supermarkt vandaan.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.