1

Onderwerp: MMF brokkelig met tylose

Hallo allemaal,

Ik ben van de week voor de eerste keer fondant met tylose gaan proberen, maar het was ongelofelijk brokkelig en het kwam ook niet uit de uitsteker (klein schoentje).
Kan het zijn dat ik het niet luchtdicht genoeg verpakt heb? Hoe doen jullie dat, volgens mij heb ik daar wel vaker problemen mee...

Heeft iemand een tip voor mij?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

2

Re: MMF brokkelig met tylose

Misschien heb je wat te veel tylose erdoor gedaan? In principe zou je het met goed doorkneden wel goed moeten kunnen krijgen, anders eventueel er wat crisco doorheen kneden, dat wil ook wel helpen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

je kunt ook proberen het even warm te maken in de magnetron... Begin eens met 10 seconden, dan even proberendoor te kneden. Voorzichtig dat je het niet te warm maakt want dan wordt het vloeibaar

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (07-10-2009 08:16)

ik heb dat ook wel eens gehad, ff goed doorkneden zoals hierboven beschreven en ik doe er dan nog altijd weer een beetje nieuwe fondant bij zodat de hoeveelheid tylose dan weer verdund raakt zeg maar. wel eerst goed kneden, anders hou je klontjes

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.