1

Onderwerp: Bizar, electric color vervaagt met licht erop

Heeft iemand dit weleens gehad? Ik heb marsepein roze gekleurd met de electric pink, in een boterhamzakje gedaan en op tafel laten liggen. Daarbovenop een ander bolletje marsepein in een zakje gelegd. Een uur later was de hele roze bol vervaagt tot bijna weer de oorspronkelijke marsepeinkleur, behalve de onderkant en het deel waar dat andere bolletje op lag.
De lamp boven de tafel stond aan en het lijkt wel of dat de oorzaak is.

What the f***???

Gebeurt dat dan ook als ik de taart bekleed heb?

Ik hoop dat er iemand is die het herkent en mij kan helpen.

Groet,

Lique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

2

Re: Bizar, electric color vervaagt met licht erop

Nou dat heb ik nog nooit gehad :S En ik gebruik regelmatig de electric kleuren.
Was et wel van americolors?

Ik heb vaker gelezen van marsepein en fondant verkleuren maar niet zo snel

3

Ja dat gebeurt heel snel!
Ik heb altijd alle gekleurde fondant in een zakje in een doos maar die door is wit en dus is het altijd wel een beetje verkleurd.
Vooral met roze.
Als ik een taart heb gemaakt dan zet ik hem altijd zo donker mogelijk weg hij kan zelfs al verkleuren van een kwartier in de auto in de zon.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

heb het ook gehad hoop niet dat mijn dummie voor de peuterspeelzaal nu heel snel gaat verkleuren.

5

ik heb het ook wel eens gehad met een behoorlijk roze tint. nu maak ik er meestal wat rood doorheen, dan gebeurd het niet meer...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

nou ik had het zelvde ik had een baby gemmakt mit paars maar nu is ie bijna wilt ligt wel op de kast in het dag ligt vond ook al gek dacht dat het door de vriezer kwam dus niet

7

Dat is slim Kwebbel. Een klein beetje rood.
Nu je dat zo zegt. In het begin maakt ik roze met mijn rode kleurstof en had ik het nooit. Sinds ik deep pink (ook americolor) gebruik verkleurt het heel snel, tenminste in het licht. Ik bewaar restjes in een donkere bak en die blijft fel roze

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Ik heb het alleen met de fuccia roze gehad. Verder heb ik eigenlijk nooit roze bewaard en met andere kleuren heb ik het ook nooit gehad.
Misschien is het de stof die het roze geeft wat niet in de andere kleuren zit?

9

Ik heb juist dat de kleuren in marsepein heel gauw vervagen.

heb twee taarten in de etalage staan. Een met fondant van icecraft en de ander met marsepein. Die met fondant (staat er al 6 weken) heeft bijna nog geen kleuren verloren maar die met marsepein (staat er nog maar 1 week) is al helemaal verkleurt. Gebruik trouwens ook een deel americolor maar bij ons is de o.a. de roze kleur (E127) niet goedgekeurt. Hoop dat ze gauw proces van kleurenlijn voor europese markt klaar hebben want hun kleuren zijn fantastisch:)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

10

Ja, mijn dummie was roze (electric pink) en is nu (bijna) wit....

Goede tip Kwebbeltje! Ga ik ook eens proberen!

Groetjes Ilse

11

IK heb het ook gehad met roze van wilton.
Maar kwebbel jou tip gaan we onthouden hoor! bedankt

12

Dank voor jullie reacties. Het ging bij mij idd om roze en fuchsia. Niets aan te doen dus behalve kwebbeltjes tip voor roze.

De taart dus maar zo snel mogelijk in de doos doen zodra hij klaar is.

Groet,

Lique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!