26 Laatst bewerkt door kaatjetaatje (06-10-2009 14:16)

Re: Ook applaus voor echt eetbare taart

rietdhg schreef:

:think:

foei!!! hihi

whahaha, jij hebt echt snel spijt, maar ik zag het net hihi.

*gaat even op het ferrari-forum reclame maken voor de trein ;)*

27

rietdhg schreef:

Wahaha...volgens mij bedoel je eigenlijk deze : :x
Die wilde ik er eigenlijk ook al bij zetten.....

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

28

rietdhg schreef:

Do tell, wat ben je aan het denken :D

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

29

Ik meng me niet graag in discussies, maar deze kan ik niet aan mij voorbij laten gaan. Ik denk dat wij forummers heel goed weten waar we mee bezig zijn, en als we tylose of kleurstof gebruiken dit meestal maar heel weinig is, want er gaat geen hele pot in.

Ik denk dat wij als forummers heel bewust met onze product omgaan en wij altijd heel blij zijn en worden van onze taarten. Misschien wel meer dan bij de gewone bakker.

Mijn taarttopper van T&T is volkomen eetbaar, en ik heb bijna geen tylose gebruikt alleen om mijn kabouterje in de boom te laten zitten, en ik heb voor hun hoofdjes spagettiestokjes gebruikt, en die zijn volledig eetbaar ( beter dan sateprikkers)

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

30

Goh ik krijg helemaal honger van deze discussie :9

31

chanttie57 schreef:

Ik denk dat wij forummers heel goed weten waar we mee bezig zijn,

Weet je, dat is het denk ik wat me hier stoort. Vaker trouwens, zoals ook als er een topic wordt geopend over bijv. het gebruik van mix. Het lijkt wel of er vanuit wordt gegaan dat iedereen maar klakkeloos wat d

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

32

meinouw schreef:

Goh ik krijg helemaal honger van deze discussie :9

Ik ook, ik heb echt zin in regenboogcakejes ;) :lol:

Mijn website: Presentaart

33 Laatst bewerkt door chanttie57 (06-10-2009 15:56)

Marianne schreef:
chanttie57 schreef:

Weet je, dat is het denk ik wat me hier stoort. Vaker trouwens, zoals ook als er een topic wordt geopend over bijv. het gebruik van mix. Het lijkt wel of er vanuit wordt gegaan dat iedereen maar klakkeloos wat d

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

34

chanttie57 schreef:

Ik bedoelde alleen maar te zeggen, dat ik best nadenk over wat IK in een taart stop en dat ik verantwoordelijk met mijn taarten omga!! Nu komt het over of dat wij hele potten tylose en kleurstoffen erin doen om de taart er maar mooi uit te laten zien, niet dus.

Ik bedoelde dat ik het met jou eens was :+ Het is juist de topicstartster die lijkt te denken alsof we er niet over nadenken. Sorry, beetje krom gequote misschien :o

35

Marianne schreef:
chanttie57 schreef:

Ik bedoelde alleen maar te zeggen, dat ik best nadenk over wat IK in een taart stop en dat ik verantwoordelijk met mijn taarten omga!! Nu komt het over of dat wij hele potten tylose en kleurstoffen erin doen om de taart er maar mooi uit te laten zien, niet dus.

Ik bedoelde dat ik het met jou eens was :+ Het is juist de topicstartster die lijkt te denken alsof we er niet over nadenken. Sorry, beetje krom gequote misschien :o

O sorry Marianne, het spijt me!! :O heb ik het verkeerd begrepen.

36

Net wat ik zeg, ik had ook wel krom gequote en als ik het zo na lees is het dus heel makkelijk verkeerd om uit te leggen. Eerder sorry van mijn kant dus ;)

37

Marianne schreef:
chanttie57 schreef:

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

38

Hier wil ik me als geiten wollen sok toch wel even in mengen. Ik werk met heel veel biologische producten, kijk altijd op verpakkingen wat er in staat, denk altijd overal over na wat ik eet. Ik maak mijn eigen brood, koek en gebak, sauzen etc, er komt echt niets uit een pakje. Ik prop mijn kinderen tot vervelends toe vol met vitaminen. (daarmee niet suggerend dat als je dat allemaal niet doet het niet goed zou zijn). Maar ik vind echt niets mis met een gekleurde taart hoor. Ik heb alle mogelijke natuurlijke kleurstoffen geprobeerd en ja je kunt met bietensap best een eindje komen maar als iemand een knalrode taart wil, dan lukt het gewoon niet. En op die paar speciale dagen in het jaar dat er iets te vieren valt, mogen er ook best wat e-nummertjes geconsumeerd worden. Dus om je stelling te beantwoorden. Ik heb er zeker over nagedacht maar ben tot de conclusie gekomen dat een gekleurde taart mooi is, de binnenkant lekker en dat ik heel erg geniet van mensen die de taart mooi en lekker vinden.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

39

Zulke discussies hebben we hier in Noorwegen ook:) Negatieve reacties om de Estoffen in de mix en kleuren... maar wel elke zaterdag snoepzakjes voor de kinderen kopen, priklimonade bij eten en ga zo maar door.

Ik eet heel bewust, wij eten eigenlijk alleen maar rauwe groentes, kook in kokos vet... en we snoepen zelden.
maar taart... eten we zo weinig zelf dat ik me daar niet druk om maak. Zelfs water kan gevaarlijk zijn als je er teveel van binnen krijgt:) dus alles met mate en met goede kleurstoffen hoef je niet eens zoveel kleur te gebruiken om een knal kleur te krijgen:)

Wel gebruik ik een stofmasker als ik veel met kleuren poeders bezig ben in bak periodes waar ik meer dan 2 taarten per week maak. Adem dat liever niet in, en spuit glansspray buiten:)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

40

Ik  ben het deels wel met TO eens dat de kunstwerkjes die hier voorbij komen soms zo ontzettend overgedecoreerd zijn dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het nog lekker is (Bijna hoor, bijna ;) ) en dat je eigenlijk meer spreekt over "marsepein/fondant-creaties met een taart eronder" dan over een gedecoreerde taart.
Ik ben me wel degelijk bewust van de kleurstoffen, om die reden heb ik bijvoorbeeld voor de verjaardag van mijn zoontje gekozen voor een taart met een blanke basis en gekleurde decoratie.

Thuis eten wij voornamelijk biologisch en koop ik veel bij de natuurwinkel. Het decoreren van taartjes is voor mij een prima alternatief gebleken voor kleien met fimo, mn huis stond vol met geboetseerde troepjes en dit eet je op en is weer weg :D

Ik vind het wel jammer dat het voor sommige kleuren bijna onmogelijk is om met een natuurlijke variant te komen, maar h

Ik voel me een beetje kiezel...

41

Is ongekookte spaghetti niet eetbaar? Fondant heeft natuurlijk ook maar heel weinig nodig om op te drogen en plakken kan met water.

Het valt me op dat de laatste tijd het forum aan het veranderen is.
Opmerkingen als "Toch wil ik hierbij een oproep doen om ook eens een volledig echt eetbare taart te maken van natuurlijke produkten"... ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Een opmerking als "Heel soms verschijnt er zo'n echte taart op het forum" ummmmmmm alles bv het taart karton is eetbaar bij me! Met een beetje botercreme zal trouwens die ook eetbaar zijn. Maak ik nou geen echte taarten?

We zullen allemaal wel eens een cake en een appeltaart maken maar tja, kijk nou eens wat voor forum dit is. De leukste taarten...een appeltaart is ERRUG lekker maar om nou te zeggen leuk? nawwwww niet echt he.

Oh er zullen HELE mooie natuurlijke kleurtjes zijn maar Mega Mindy is nou 1x knal roze.
Ik gebruik de biscuitmix, de mix voor botercreme, leuke kleurtjes, lekkere vullingen, scheutje alcohol soms, verse vruchtjes maar ook blik....kortom, ik maak lekkere taarten.
Een taart is voor een speciale gelegenheid en als je niet elke dag 2 taarten naar binnen werkt zal er weinig ongezonds aan zijn.
Ik kan me veel slechtere dingen bedenken. Ik laat me niet meer pushen tot gezond eten, loop eens wat vaker, geef aan een goed doel, denk aan de zwakkere....
Ik leef mijn eigen leven en bepaal zelf wat goed is voor mij en mijn gezin. We zijn vrij doorsnee, staan met beide benen op de grond en zijn goed voor andere mensen.
Laat ons lekker kleurstoffen eten en door de McDrive scheuren af en toe.

Misschien is dit wel 1 van de redenen dat ik de laatse tijd nog maar weinig reageer op dingen. Het lijkt wel alsof de sfeer anders is. Mensen stellen een vraag en als er niet binnen een uur antwoord is dan is de volgende reactie "hallo, niemand die het weet". Mensen stellen honderd x de vraag waarom papiertjes van de cupcakes nou los laten terwijl als je eens op je gemak het forum door loopt dingen zo makkelijk terug zijn te vinden.
Als er "maar" 4 reacties op een taart komt voelen mensen zich aangevallen.

Ik ga mn reactie niet eens meer terug lezen want dan ga ik dingen weer afzwakken en dat doe ik nu eens lekker niet.
Als ik rot over kom dan spijt me dat wel maar dat maakt mn reactie niet minder.

M

42

petrabennes schreef:

Is ongekookte spaghetti niet eetbaar? Fondant heeft natuurlijk ook maar heel weinig nodig om op te drogen en plakken kan met water.

Het valt me op dat de laatste tijd het forum aan het veranderen is.
Opmerkingen als "Toch wil ik hierbij een oproep doen om ook eens een volledig echt eetbare taart te maken van natuurlijke produkten"... ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Een opmerking als "Heel soms verschijnt er zo'n echte taart op het forum" ummmmmmm alles bv het taart karton is eetbaar bij me! Met een beetje botercreme zal trouwens die ook eetbaar zijn. Maak ik nou geen echte taarten?

We zullen allemaal wel eens een cake en een appeltaart maken maar tja, kijk nou eens wat voor forum dit is. De leukste taarten...een appeltaart is ERRUG lekker maar om nou te zeggen leuk? nawwwww niet echt he.

Oh er zullen HELE mooie natuurlijke kleurtjes zijn maar Mega Mindy is nou 1x knal roze.
Ik gebruik de biscuitmix, de mix voor botercreme, leuke kleurtjes, lekkere vullingen, scheutje alcohol soms, verse vruchtjes maar ook blik....kortom, ik maak lekkere taarten.
Een taart is voor een speciale gelegenheid en als je niet elke dag 2 taarten naar binnen werkt zal er weinig ongezonds aan zijn.
Ik kan me veel slechtere dingen bedenken. Ik laat me niet meer pushen tot gezond eten, loop eens wat vaker, geef aan een goed doel, denk aan de zwakkere....
Ik leef mijn eigen leven en bepaal zelf wat goed is voor mij en mijn gezin. We zijn vrij doorsnee, staan met beide benen op de grond en zijn goed voor andere mensen.
Laat ons lekker kleurstoffen eten en door de McDrive scheuren af en toe.

Misschien is dit wel 1 van de redenen dat ik de laatse tijd nog maar weinig reageer op dingen. Het lijkt wel alsof de sfeer anders is. Mensen stellen een vraag en als er niet binnen een uur antwoord is dan is de volgende reactie "hallo, niemand die het weet". Mensen stellen honderd x de vraag waarom papiertjes van de cupcakes nou los laten terwijl als je eens op je gemak het forum door loopt dingen zo makkelijk terug zijn te vinden.
Als er "maar" 4 reacties op een taart komt voelen mensen zich aangevallen.

Ik ga mn reactie niet eens meer terug lezen want dan ga ik dingen weer afzwakken en dat doe ik nu eens lekker niet.
Als ik rot over kom dan spijt me dat wel maar dat maakt mn reactie niet minder.

M

Amen!!!!

43

Mooi gesproken Petra! Ben het met de gehele inhoud van jou betoog eens. :thumb:

Monique

Carpe Diem !

44

Laatst maakte ik een bruidstaart en de 'topper' bruid en bruidegom werden ook op gegeten!!! Ik moest wel om lachen! Zo vaak eet je zo'n taart niet; ik hoor alleen hoe lekker het allemaal smaakt!

45

Helemaal met je betoog eens Petra. Ik ga niks zeggen over het forum, ben er zelf nog niet zo lang, maar kan me de gevoelens wel voorstellen.

46

Petra ik ben ook met je eens... en ik zit hier niet zo gek lang.. maar zelfs ik zie veranderingen op et forum.. en ze zijn niet allemaal even leuk.

47

ben er bijna nooit meer, vindt het niet meer leuk!!!!!
ik heb het druk zat hoor
voor deze maand
2 taarten, high tea voor 50 personen, receptie voor 45 personen
en ik zeg bewust dingen af!!!

Het forum zie ik nog wel in
ideeen zijn altijd welkom

maar ik "verdwijn" weer voor een periode

heb er zo mijn redenen voor

cateren is ook gebakjes maken :)

48

ik ben het ook wel met petra eens maar dan met de aanpassing dat ik nog wel post en reageer. maar ik ben niet meer zo behulpzaam op dingen die al tig keer beschreven zijn, zoek nu maar eens zelf met de zoekfunctie wil ik tegen sommige zeggen. verder ben ik van mening dat onze taarten een soort van beleving zijn voor de ontvanger en de eters van onze taart. dus dat mag dan eens anders en uitbundiger dan alles wat "normaal" en "gezond " is. mensen die onze taarten eten weten ook wel dat het niet zo gezond is als een appel en hebben dus de keus om het wel of niet te eten....
alles waar "te" voor staat is niet goed (behalve bij tevreden ;)). te veel kleurstoffen zijn niet goed nee, maar te veel groente is vaak ook niet goed. maar ik ben er zo eentje die niet overal bij wat ze doet nadenkt, dan had ik namelijk wel een ander beroep dan kapper en had ik vast doorgestudeerd....
leven en laten leven zou ik zeggen...

hee Ikkie... long time no see.....;) het gaat wel goed en druk zo te lezen. mooi zo meid ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

49

Ik ben het helemaal eens met Petra, Kwebbeltje en Ikkie.

He Eug, leuk om weer eens wat van je te lezen.

Veel taart plezier

50

...denk....denk....denk....zal ik nog wat toevoegen??? :think:

Om even terug te komen op topicstarter....ik heb gehoord dat officieel gezien Wilton-kleurtjes niet in Nederland zijn toegestaan....ooit van iemand die erg toch wel verstand van heeft...geen idee of het klopt hoor. Maar ja, kleurstof of niet....je kiest zelf wat je in je mond stopt! Als je niks met kleurtjes wilt, lekker laten liggen zou ikzelf zeggen! Ikzelf zal bijvoorbeeld nooit een boetseersel aan mijn kinderen geven op op te smullen, op

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Berichten [ 26 tot 50 van 70 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Ook applaus voor echt eetbare taart