1

Onderwerp: HELP!! Biscuit wordt niet hoog genoeg!

Hallo,

Ik heb alvast de biscuit gemaakt voor de taart van mijn zoontje z`n verjaardag, maar hij is niet hoog genoeg geworden.
Het gaat om een bakvorm van PME 30x30cm en 7,5cm hoog.
Ik heb  het schema van deze site aan gehouden ,maar hij is misschien nog niet eens 4cm hoog geworden.
WAT DOE IK FOUT!! Ik moet donderdag de taart af hebben ,dus als jullie mij kunnen helpen graag.

Alvast bedankt!!
Groetjes

2

Re: HELP!! Biscuit wordt niet hoog genoeg!

hoeveel mix en eieren heb je gebruikt?

3

Wat voor oven heb je?
Heb je de temperatuur op laten lopen of meteen hoog gezet?

4

Ik heb 575 gr mix, 9 eieren en 58 gr water gebruikt, zoals op deze site bij tabellen staat.
Groetjes

5

ja dat zou toch wel genoeg moeten zijn denk ik. heb je het 10 minuten laten mixen? heb je het in 1 x of in 2 x gemixt?

6

Ik heb een elektrische oven. Ik heb hem 30min gebakken op 180graden.
Dat heb ik ook bij mijn vorige taarten gedaan,moet wel zeggen dat dat kleinere bakblikken waren.

groetjes

7

Ja eerst 8 min. hoogste stand en dan nog 2 min  in de laagste stand. wel ik 1x gemixt.
Ik snap er ook echt niks van.
Ben een beginner dus moet ook echt nog veeeeeeeel leren hahahha.

8

misschien kon je mixer niet in 1 x zo'n hoeveelheid aan.
de oven kun je ook eerst lager voorverwarmen, op 150 graden. en als je hem er dan in zet, dan naar de 175 zetten.
was ie wel gaar? bij mij moeten kleinere taarten er al zo'n 35-40 minuten erin staan.

9

Ow dat moet ik morgen gaan proberen dan, gelukkig heb ik nog een dag pffff, stress stress stress voor z`n verjaardag hahahah.

Hij was wel gaar , ik had zelfs het idee dat de korst al eigenlijk iets te hard is geworden.

10

succes morgen!
dus oven iets minder hoog zetten!
oja, eieren natuurlijk wel buiten de koelkast bewaren h

11

Wat voor mixer heb je?
Met een handmixer of een bijv phillips standmixer kan je echt geen 9 eieren + mix mixen.  Ik zou et ook niet zo snel doen met een kennie of KA.. ook al zou et moeten kunnen.. ik vind de kom al mega vol met maar 5 eieren + mix.
Ik denk dus echt dat et aan jou mixer ligt en de hoeveelheid in een keer.
Chantal mij taarten staan ook bijna nooit meer al 30 min in (ik vind et echt gek als meiden zeg mij biscuit stond 1 uur in de oven :S).  En ik zet de oven gelijk na 170 als ik begin met mixen (dus na de wegen enzo)... gaat perfect.. en omdat ik twijfeld als de temp in mij oven goed was heb ik een oven thermometer gekocht in de ong 12 min van mixen en beslag in de blik gooien zit mij oven op 150.

12

Ik heb de mix van Funcakes. Ik doe het beslag normaal gewoon met een handmixer, maar ik dacht het is nu zoveel , ik heb het even bij mijn moeder gemixt in een kennie(moeder woont aan de overkant)
En ja je zou zeggen dat zo`n apparaat het aan zou kunnen. Ik ga het vandaag opnieuw proberen en dan ik 2 delen en gewoon met m`n handmixer.

13 Laatst bewerkt door Boska (07-10-2009 19:24)

steffiee1 schreef:

Ik heb de mix van Funcakes. Ik doe het beslag normaal gewoon met een handmixer, maar ik dacht het is nu zoveel , ik heb het even bij mijn moeder gemixt in een kennie(moeder woont aan de overkant)
En ja je zou zeggen dat zo`n apparaat het aan zou kunnen. Ik ga het vandaag opnieuw proberen en dan ik 2 delen en gewoon met m`n handmixer.

Ik heb laatst in de Kenny 660 gr. mix, 9 eieren en 66 ml water gemixt. Ging er precies in. Was voor een blik van 25x37,5. en een prima kapsel gekregen. Oven NIET voorverwarmd, 160 gr. en ca. 45 min. gebakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties