1

Onderwerp: Luchtvochtigheid ......

Ik heb sinds gister een kroontje, strik en wat roosjes klaar staan voor as donderdag.
Dan is mijn nichtje jarig.
Nu was het gisteravond al een beetje hard geworden, en net toen ik naar boven ging zag ik tot mijn grote schrik dat alles was ingezakt en hevig aan het zweten was  :(
Nu ga ik ervanuit dat dat komt door het vreslijke weer vandaag, het heeft in het zuiden de hele dag geregent.
Nu is het voor donderdag geen ramp, maar het is herfst/winter, dus er zullen nog veeeeel meer van dit soort dagen komen.
Nu wil ik dus vragen hoe ik dit kan voorkomen en of jullie er ook last van hebben/hadden?

Ps: Ze lagen gewoon aan de buitenlucht te drogen, dus niet in de koeling of iets dergelijks, gewoon boven in mn hok.

pluk de dag!

2

Re: Luchtvochtigheid ......

Dit krijg je als lucht vochtigheid hoog is of wanneer je poedersuiker gebruikt.
Best om het misschien op woonkamer/keuken te bewaren waar het gelijk temperatuur is en meestal de lucht niet zo vochtig is.

Hier heeft het al sinds juli bijna aan een stuk door geregend en had zelfde probleem beneden in de kelder waar ik onze winkel heb:) Nu laat ik de radiator aanstaan dag en nacht (lage temperatuur wanneer ik er niet zit) en helpt goed.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Dank je voor de tip.

Jeetje vanaf juli zo'n slecht weer  :s  Hebben wij het toch niet zo slecht   ;)

pluk de dag!

4

Ah kijk.. dan is dat misschien ook bij het probleem geweest.
Ik had zaterdag een boomstam en een taart gemaakt, die ik zondag wilde stapelen, alle beestjes, herfstblaadjes, paddestoeltjes erbij.
Kom ik beneden zondagochtend, is heel die boomstam aan het wegsmelten, echt vreselijk :(
Ik had nog nooit zoiets gehad, ook niet met warm weer of vorige herfst.

5 Laatst bewerkt door Annelies (07-10-2009 15:28)

Ik heb hetzelfde probleem:
Hier midden in het bos is het natuurlijke n

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

ja dames, ik vond het ook vreemd, want inderdaad heel de lente/zomer dit probleem niet gehad, en zelfs vorig najaar ook niet( hoewel ik toen net begonnen was).
Ik vind het echt vreemd     :nooo

pluk de dag!