Onderwerp: wiskunde formule

Hallo Allemaal,

Ik wil een taart gaan maken voor manlief, en aangezien hij met een opleiding bezig is en wiskunde het struikelblok is, wil op de taart een wiskunde formule zetten, waarbij de uitkomst zijn leeftijd is. (hij kan daar hopelijk de humor van inzien) om ook iets erop te zetten wat hij leuk vind komt ook Tux, de linuxpinguin erop.

Nu is mijn vraag hoe ik dat het mooiste kan doen. Ik heb totaal nog geen spuit ervaring, dus dat lijkt me niet zo'n handige optie ( ik heb ook de spullen niet om te spuiten en helaas ook geen budget om nu allemaal nieuwe dingen te kopen.) Ik zit zelf te denken aan een blaadje ouwel en dan met een stift (de eetbare versie) de formule erop zetten. Ik moet alleen nog op zoek naar Ouwel (ik ga straks naar de supermarkt).

Heeft iemand nog andere suggesties?

groetjes, Irmgard

2

Re: wiskunde formule

Wat een leuk idee!
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen puzzelen. De cijfers even groot uitprinten op je computer en uit fondant/marsepein snijden.
Als je toch naar de supermarkt gaat ;): ze hebben tegenwoordig van die kleine tubetjes met icing. Kun je eventueel toch "spuiten".
Succes!

3

Heb je geen cijferuitstekers? de grote maakt toch niet zo uit (gewoon de taart groter maken).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

zat ook eerst aan cijfer uitstekers te denken, maar degenen die ik heb zijn redelijk groot! En ik wil een formule maken met sinus en cosinus, en misschien zelfs een differentiaal. Dus dan moet ik wel een hele grote taart maken!!

Dank je wel voor de reacties! Ik zal inderdaad even kijken naar die strijfstiften. Kon helaas geen ouwel vinden bij onze supermarkt!

5

misschien is kokosbrood een oplossing i.p.v. ouwel...

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

6

Eetpepier werkt ook heel goed. Dat is vaak te koop bij natuurwinkels.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Amersfoort is het ook op de markt te koop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

en spuiten kan ook prima met een cornetje van bakpapier.
en ouwel (snoeppapier) is ook te koop bij de supermarkt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ottolien schreef:

Eetpepier werkt ook heel goed. Dat is vaak te koop bij natuurwinkels.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Amersfoort is het ook op de markt te koop.

Kijk eens bij Jamin. heb ik het vandaan.

Ik heb inmiddels eetpapier gevonden (inderdaad bij de Jamin), Bedankt voor de tips!