1

Onderwerp: Workshop geven - hoe pak ik dit aan?

Ik ga vrijdag voor het eerst een workshop taart bekleden geven voor twee vriendinnen maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.

Ik wilde zorgen dat ze allebei een gevuld en afgesmeerd taartje hebben zodat ze alleen nog hoeven te bekleden. We beginnen pas om 19:00 uur en ik dacht dat we anders niet voldoende tijd hebben...of zou dat wel mee vallen?

Verder zorg ik dat ik marsepein en kleurstoffen heb een een batterij aan uitstekers :-)

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening moet houden?
Alle tips zijn super welkom!!

2

Re: Workshop geven - hoe pak ik dit aan?

lijkt me dat het vullen en afsmeren ook bij de workshop hoort.

Een lekker kopje koffie

4

Als ze alleen komen bekleden is het niet echt een workshop te noemen :S  Het vullen en afsmeren is de basis: als die al niet goed is wordt het bekleden ook niks...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5 Laatst bewerkt door djehr (05-10-2009 11:35)

jolanda80 schreef:

Tja...dat vind ik eigenlijk ook, maar ik ben gewend de cake af te smeren met botercr

djehr schreef:
jolanda80 schreef:

Tja...dat vind ik eigenlijk ook, maar ik ben gewend de cake af te smeren met botercr

7

olgadegraaff schreef:

ik doe de cake nooit na  het smeren in de koelkast......Ik smeer hem af met botercreme en bekleed hem daarna gelijk.

Heb even bij je cakes gekeken en die zien er superstrak uit. Ga het dan toch maar proberen. Is wel zo leuk voor de meiden als ze het helemaal zelf doen!

Bedankt voor de tip

8

Bij mijn workshops wordt er ook ter plekke afgesmeerd en vervolgens bekleed, over het algemeen ziet dat er toch wel redelijk strak uit?? Maar als je maar 2 personen hebt die je laat fr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

misschien rond een thema doen en zeker al marsepein of fondant op voorhand kleuren.

10

Even in de vriezer, is de botercreme snel hard...

11

Marianne schreef:

Maar als je maar 2 personen hebt die je laat fr

12

Marsepein/suikerpasta wat dikker uitrollen en dan krijg je ook een superstrakke taart wat je er ook onder hebt;) Hier smeren we af met slagroom;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

13

en lekker met je smoother erover, weg oneffenheden.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

14

Bedankt voor al jullie tips. De avond was echt een succes! We hebben de taarten gevuld, afgesmeerd

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Workshop geven - hoe pak ik dit aan?