1 Laatst bewerkt door tuffie28 (05-10-2009 09:26)

Onderwerp: onzeker combinatie vulling, jullie mening?

Goedemorgen,

Ik wil vandaag een chocoladetaart maken en gebruik hiervoor de chocobiscuitmix uit de webshop.

Nu zit ik te denken over de vulling voor deze taart, maar kom er niet uit, ben een beetje onzeker over de combinatie? Ik wil twee lagen maken, dus moet 2 vullingen hebben.

Mag ik jullie mening vragen hierin?

Ik zat te denken aan:

Dulche de leche
Bonbonbloc vulling
zwitserse room
chocolade ganache

Wat is een goede combinatie? en is zwitserse room uberhaupt aan te raden in een choco taart?

Graag jullie mening, zodat deze beginner toch een lekkere taart kan maken;-)

2

Re: onzeker combinatie vulling, jullie mening?

Allemaal lekker!!! Ik zou pesoonlijk gaan voor een chocoladevulling (chocmousse, bonbloc of opgeklopte ganache) en dat combineren met een jam (kersen bv)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Daar had ik ook nog even aan gedacht, zag in de winkel iets van kersenvlaaivulling, maar rekening houdend met een aantal personen die niet van fruit, stukjes ed houden en ook behoorlijke chocoholics kwam ik uit op deze smaken.

Als je alleen naar deze 4 smaken kijkt wat zou dan lekker zijn? Dan hou ik iig die kersenvlaai wel in gedachten voor een thuis taart;-)

4

oei,

bedenk me net nog een optie:-)

als ik nou de dulche de leche en bonbonbloc vulling gebruik in 2 lagen en dan de taart afsmeer met chocoladeganache? zou dat kunnen?

5

in de ganache zit wel slagroom waardoor je marsepein gaat smelten... Maar als je
geen marsepein/fondant gebruikt kan het wel ;)

een persoonlijke choco favoriet van mij is 1 laag chocoganache oid en een laag baileys creme, jam jam. Maar dat moet je wel van baileys houden ;)

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

6

bedankt,

nee ga geen marsepein oid gebruiken enkel de chocoganache met een chocoglazuurlaagje.

Ik lust geen baileys, maar het klinkt wel lekker.

7

de Bon Bon Bloc vulling met Zwitsere room, jammie jammie

8

Je kunt ook de kersenvlaaivulling fijn maken met een staafmixer! Dat doe ik meestal.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

bedankt allemaal voor je antwoord.

Ik heb de bonbonbloc geprobeerd, maar die werd niet stevig genoeg, dus uiteindelijk is het dulche de leche met chocoganache geworden, afgesmeerd met dezelfde ganache en daarna nog 3x chocoglazuur eroverheen.

Hij is heerlijk! :-)