1

Onderwerp: Muffin en cupcake

Hallo allemaal,

Ik probeer een recept voor een muffin uit te proberen (wat ik van deze site heb) maar daar staat dat ik iets zuurs erbij moet gaan doen om het te laten rijzen... Kan ook niet gewoon bakpoeder gebruikt worden? Zo niet, waarom niet?

Heeft iemand een handiger recept?

Ik had dit vraag ook nog een keer eerder gevraagd maar nog steeds zie ik het verschil tussen cupcake en muffin niet. Kan iemand een voorbeeld recept geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Umran

2

Re: Muffin en cupcake

Uit het sticky met de titel Hier alleen recepten posten!:

In "Ingezonden recepten" niet vragen naar recepten of receptensuggesties, voor deze vragen is de rubriek 'Bakken & Vullen' bedoeld.

Dus: [MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

En als je dan even links op Recepten --> Bakken klikt, vind je de recepten voor cupcakes en muffins:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … n:Cupcakes = cupcakes
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … standaard) = muffins

Makkelijker kunnen we het niet maken...

[edit] Ik lees net dat je het tweede recept al hebt gebruikt. Bakpoeder heeft toch wat ander effect dan iets zuurs.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Umran schreef:

Hallo allemaal,

Ik probeer een recept voor een muffin uit te proberen (wat ik van deze site heb) maar daar staat dat ik iets zuurs erbij moet gaan doen om het te laten rijzen... Kan ook niet gewoon bakpoeder gebruikt worden? Zo niet, waarom niet?

Heeft iemand een handiger recept?

Ik had dit vraag ook nog een keer eerder gevraagd maar nog steeds zie ik het verschil tussen cupcake en muffin niet. Kan iemand een voorbeeld recept geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Umran

Iets zuurs gebruiken geldt alleen als je bakingsoda (natriumbicarbonaat) gebruikt als rijsmiddel. Om de werking van de bakingsoda te activeren zeg maar, wordt er een zuur ingredient aan het recept toegevoegd (karnemelk, citroen etc. ) Bakpoeder zoals wij die gebruiken heeft dit zuurtje niet nodig.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl