Onderwerp: hoe ga ik dit aanpakken
Ik heb even wat practische tips nodig dames!
Ter ere van de kinderboekenweek is er bij ons een grote taartenbakwedstrijd georganiseerd waar alle scholen in Groningen aan mee mogen doen. Onze school doet ook mee en heeft mij gevraagd de leidng te nemen in het geheel.
Dus kinderen gevraagd, er was veel enthousiasme, uiteindelijk doen er wel 30!! kinderen mee, thema bedacht (herfst) alvast kapsels gebakken. En nu??
Ik dacht zelf dat het veel te veel was om met 30 kids een taart te maken. Dus de overige kinderen maken een cakeje die bij het thema past.
De taart zelf krijgt 3 lagen (bovenste wordt boomstronk) en het geheel komt op een triplex plaat te staan. gedecoreerd met echte bladeren en kastanjes.
Leuke ideeen dus maar hoe practisch uit te voeren. Met hoeveel kids kan je zo'n taart maken?
En welke leeftijd? (groep 3 t/m 8 heb ik erbij zitten)
Dus hoeveel kinderen in welke leeftijd.
Of zal ik een deel cakejes laten maken en een groep laten boetseren en de rest taart maken?
en wat voor tijdschema zal ik hanteren? Ik he in principe de hele ochtend maar om ze nu allemaal tegelijk te laten komen...
ik heb trouwens wel hulp hoor.
Pffff...lastig hoor. Ik had eigenlijk gezegd dat er maximaal 12 konden meedoen maar ze vonden het zo zielig voor diegene die zich zou opgeven maar uitgeloot zou worden.
Aankomende woensdag wordt de taart onder schooltijd gemaakt en de prijsuitreiking/tentoostelling van alle taarten is 's middags in de Martiniplza.
Het hoofd van de jury is trouwens Abel,van de taarten van Abel.
wel een hele leuke happening maar ook een enorme klus die wel wat tips kan gebruiken!
Alvast bedankt voor het meedenken.