1

Onderwerp: Bekleden van cupcakes met marsepein

Hoi allemaal,

Ik wil heel graag cupcakes bekleden met marsepein, maar heb geen idee hoe ik dit op een mooie manier kan doen!
Mijn cupcakes komen altijd lekker omhoog tijdens het bakken, maar ik wil natuurlijk wel een mooie gladde (hoeft niet vlak) marsepeinen laag erop, waar ik nog wat leuke versiersels op kan doen.

Wie heeft er tips?

Grtjs,
Hanneke

Het leven is verrukkelijk.....en taart trouwens ook!

2

Re: Bekleden van cupcakes met marsepein

Beetje verdwaald, zo tussen de howto's...

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

De grootste tip je ooit kan krijgen

De zoek functie hier op de forum is ERG handig :D

4

Marianne schreef:

Of nog beter: naar bekleden. :D

5

Insmeren met botercreme? en dan marsepein aanbrengen dan krijg je het toch mooi glad.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

6

Wanneer je de cupcakes ongeveer tot de helft vult (afhankelijk van welke mix je gebruikt) dan komen ze niet over de top heen en krijg je mooie glatte toppen. Steken ze er boven de vorm uit kan je ze recht afsnijden.

Ik gebruik een ronde uitsteker die groot genoeg is voor een cupcake (geloof dat ze hier de juiste maat in de webshop verkopen, ik gebruik ook wel een van de ringen die bij de garret frill uitsteker zit). Steek daar mee marsepein uit en leg dat op de cupcake. Je kan die vastplakken met wat poedersuiker glasuur, botercreme ....

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Alinimini schreef:
Marianne schreef:

Of nog beter: naar bekleden. :D

Daar twijfelde ik over, maar het gaat eigenlijk om het vlak bakken van de cupcakes ;)

Dus ik zou zeggen: bakken met baking cups in in een muffin/cupcakevorm en voordat je ze uit de vorm haalt, een snijplank erop leggen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Als mijn cupcake's uit de oven komen zet ik er altijd iets zwaars op om ze mooi plat te krijgen en dan doe ik er een laagje botercreme op en met een ronde uitseker maak ik een rondje van marselein die ik erop leg.
Dan naar wens versieren.

9

Als ik de cupcakes uit de oven haal laat ik ze in de muffinbakplaat zitten en leg er inderdaad een houten snijplank op. De cc`s zijn dan allemaal mooi plat aan de bovenkant en allemaal even hoog!
Daarna licht insmeren met botercreme, fondant/marsepein met een ronde uitsteker, of met een glas werkt ook prima, uitsteken en netjes op de cc`s leggen.
Kan haast niet mislukken!
Succes!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois